• Amorella

Ni med bebisar som har "rullat" istället för att "ålat" - började de någonsin krypa?

Vår baby är 8 månader och hon förflyttar sig genom att rulla åt sidan - varv efter varv. Och fort går det! Hon försöker i princip aldrig åla sig framåt eller bakåt och hon har hittills aldrig försökt komma upp på alla fyra. Någon annan vars barn gjort likadant? Jag är lite nyfiken på om hon någonsin kommer att krypa. Alla barn gör ju inte det och hon har ju hittat ett alternativt sätt att förflytta sig på. Kröp era barn? Eller började de gå med en gång. *SÅ NYFIKEN*

• Svar på tråden Ni med bebisar som har "rullat" istället för att "ålat" - började de någonsin krypa?
  • ljusrosa

Mina barn kröp men jag har en kompis vars son rullade och därför kröp han aldrig. Nästa steg för honom blev att stjärthasa och sedan gå.

• Cornflakes

Nu är ju min dotter ett par månader yngre än er, men hon har rullat runt sen hon var 2½ månad. Först nu (vid 6 månader) så har hon börjat åla. Ställde sig i krypställning igår (men det var nog mer av "misstag" än medvetet försök).

• Norahs mamma

När Norah var 4 månader började hon rulla sig fram, sen en månad senare ålade hon å vid 7 månader kryper hon...

• Rockbrud

Lyfter tråden: Har en 8 månaders som nu rullat sig fram 1.5 månad. Inget behov alls att åla eller krypa. Sitter stabilt sedan 1 månad? har läst de sätter sig samtidigt som de börjar krypa men inte här. hur gick utvecklingen för era rullande bebisar?

Svar på tråden Ni med bebisar som har "rullat" istället för att "ålat" - började de någonsin krypa?