• vickan74

Deprimerad tonåring.. Någon som sitter i samma sits?

Min tonåring har mått dåligt från och till praktiskt tagit hela livet. Har mobbats, varit på möten efter möten och sen ville han ta livet av sig!! Det finns inget värre än att stå som förälder och höra ens barn säga att livet har ingen mening längra.. Vi gick till Bup, samtalen pågick i ett år, han mådde bättre och började på gymnasiet. Vi trodde att nu skulle det bli ljusare, men det blev det inte.. Idag väntar jag på samtal från Bup och tonåringen bara gråter och undrar vem han är.. Jag undrar om det finns någon därute som sitter i en liknande sits och om vi kan ge varann tips och råd om hur livet ska gå vidare.. Kram på er

• Svar på tråden Deprimerad tonåring.. Någon som sitter i samma sits?
  • Birgitta2

Jag har suttit i samma sits som du. Min dotter fick efter 3-4 år hjälp av psyk och går nu på antidepressiva. Hon har gått på full dos, men har själv valt att trappa ner den och går nu på en låg dos som hon troligen får ta resten av livet. Hon mår oerhört mycket bättre idag. Dock är det lätt för henne att deppa ihop när yttre saker går åt skogen. Jag peppar henne, skäller på henne ibland och stöttar. Det hjälper.

• Lena 287

Jag har i dagarna suttit på psykakuten med min 18-åring. Hon har haft problem i många år är nu kvar på Bup trots att hon fyllt 18 men vi får se om de skriver över henne, hoppas inte det. Nu har hon precis startat med antidepressiva och sömntabletter. Det är jättejobbigt och jag gråter lätt i alla situationer som blir lite känsliga. Dessutom står jag ensam i mitt äktenskap med en i övrigt mkt bra man, men psyket förstår han sig inte på. Han hävdar att hon är lat och egoistisk. Min dotter vill också ta livet av sig i omgångar, då gäller det att finnas där. Jag välkomnar alla tips och råd jag kan få och kanske kan jag stötta tillbaka. Någon som lyssnar och förstår.
    Kram

Svar på tråden Deprimerad tonåring.. Någon som sitter i samma sits?