Extrem prematur, ni som fått fler barn efter.. snälla..
Jag födde min pojke i v 25 för snart 3 år sen, han är idag en underbar pojke, och i stort sett som alla andra, men resan har inte varit lätt, och det har misstänkts skador på hjärnan.
Det har varit operationer, infektioner, respirator, CPAP, och allt möjligt.
Det har varit en resa som har gjort väldigt ont, väldigt länge. Jag har "kommit över" faktumet att sonen är född förtidigt, att det inte fanns något jag kunde ha gjort, och jag har försökt lagt det bakom mig.
Nu, 3 år senare, är jag gravid i v 13, (12+0) och har inte kunnats glädjas för fem öre. Jag längtar efter att få hålla Liten i min famn, sjunga och pussa på hennes/hans huvud och känna lyckan över att få ett till mirakel till barn.
Men graviditeten, det gör ont att vara gravid, jag vill inte vara gravid, jag vill känna lycka över att vara gravid, och över barnet jag väntar. Men det ända jag känner, är att jag verkligen hoppas att jag kommer få lära känna det här barnet. Att h*n inte kommer födas för tidigt.
Hur ska jag kunna glädjas, och känna lycka över att vara gravid, när det ända jag känner är rädsla och smärta?
Hur ska jag hindra att det här barnet ska födas förtidigt, när jag inte ens vet varför sonen är född förtidigt... det gör ont.
Hur har ni andra gjort, när ni väntat fler barn, efter era prematurer?