• krigun

Test - har du koll på huvudstäder?

Kom igen, det är svårare än du tror!

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Test - har du koll på huvudstäder?
  • cherrycupecake83

6 av 7 rätt.... klicka för Riga och så var det Tallin.

• Perly

Spelar ingen roll vilka alternativ jag trycker på?? blir ändå 4 av 7... fastän jag vet att alla är rätt...

daPerley is thá bést, and u ynow it ;)
  • Järnlady

Jag fick 6 rätt av 7 men väljer att betrakta det som 7 rätt av 7 eftersom Kinas huvudstad liksom andra påpekat är peking och inte shanghai

• FruSen
    Perly skrev 2011-05-05 17:10:01 följande:
    Spelar ingen roll vilka alternativ jag trycker på?? blir ändå 4 av 7... fastän jag vet att alla är rätt...
    Jag hade 0 rätt av 7 möjliga. Måntro hur testet är utformat då då jag bland annat valde "Stockholm" som Sveriges huvudstad. Tungan ute
  • krigun

Så klart att det ska vara Peking! Sorry!

• Perly
    FruSen skrev 2011-05-05 17:11:37 följande:
    Jag hade 0 rätt av 7 möjliga. Måntro hur testet är utformat då då jag bland annat valde "Stockholm" som Sveriges huvudstad. Tungan ute
    Ja, något spök är det allt
    daPerley is thá bést, and u ynow it ;)
  • Rafael90
    Rundown skrev 2011-05-05 17:09:17 följande:
    Heter inte staden mera korrekt "Beijing"? Och jo, det är Kinas huvudstad och inte Shanghai som testet anser.

en.wikipedia.org/wiki/Beijing
    På Kinesiska ja, men eftersom det är "svårt" att säka så används Wade-Gilessystemet för att västerlänningar också ska kunna uttala det Tungan ute precis som att Mao Zedong ibland stavas Mao Tsetung.
  • Rafael90
    Rafael90 skrev 2011-05-06 16:16:00 följande:
    På Kinesiska ja, men eftersom det är "svårt" att säka så används Wade-Gilessystemet för att västerlänningar också ska kunna uttala det Tungan ute precis som att Mao Zedong ibland stavas Mao Tsetung.
    SÄGA skulle det stå.
  • Red Velvet
    Järnlady skrev 2011-05-05 17:11:21 följande:
    Jag fick 6 rätt av 7 men väljer att betrakta det som 7 rätt av 7 eftersom Kinas huvudstad liksom andra påpekat är peking och inte shanghai
    Samma här!
  • Boothwalker

Hade fel på brasiliens. Fast jag visste att varken sao paolo eller Rio de janeiro är huvudstad. Men jag kände inte igen brasilia. Lät fel =) Men men. Peking röstade jag såklart på men... =)

♪♫♪ Ajv siin vat aj chous änd ajv siin vat aj niid, änd dät is enaff, tu vant mår vud bi griid. ♪♫
Svar på tråden Test - har du koll på huvudstäder?