• FruSen

Använda sämre blöjor när man pottränar?

Tösen har varit så himla duktig med att sitta på pottan men nu vill hon inte. Har köpt en toasits också och där sitter hon mer än gärna, dessvärre vill hon då bara torka sig och stoppa papper i toan och se när det spolar. Vill gärna försöka i sommar och se om det går att få henne torr.
    (hon är 2 år)
    Fick tips av en vän att köpa sämre blöjor så att det blir mer obehagligt att kissa i blöjan? Någons om testat? Fungerar det? Vilka blöjor är i så fall dåliga? Vi använder Libero idag.

• Svar på tråden Använda sämre blöjor när man pottränar?
  • Super blondinen

Ett annat tips är att köpa tyg inlägg från imse vimse då barnet känner att det blir blött  sen Eroshopper tape blöjor.
    Så gjorde en bekant till mig blev betydligt billigare en Pottblöjorna då de är skyhöga i pris.
    Lycka till,.

• FruSen
    Super blondinen skrev 2011-05-06 15:35:10 följande:
    Ett annat tips är att köpa tyg inlägg från imse vimse då barnet känner att det blir blött  sen Eroshopper tape blöjor.
    Så gjorde en bekant till mig blev betydligt billigare en Pottblöjorna då de är skyhöga i pris.
    Lycka till,.
    Men det var ju smart! Inläggen kan man ju tvätta upp, eller hur?
  • Super blondinen

Jupp de kan man tvätta upp. Sen är det ju ett plus att då sämre blöjor suger upp så kompipinserar dessa så att de suger upp lika mycket men blir billigare

• kokos

Vad kostar Euroshoppers tapeblöjor?

Har en son på 2 år som är utan blöja på dagen men det känns som han går och håller sig istället för att kissa på toa/pottan....

• Super blondinen
    FruSen skrev 2011-05-07 07:50:14 följande:
    Såg att imse vimse har några "training pants"
    www.imsevimse.se/shop.pab?category=89&id=717
    www.imsevimse.se/simg/466917/4669_trainingpan...
    (fungerar detta?)
    Ser ju inte helt fel ut!
    Imorse fick tösen sitta på toa och jag tog på bara trosor efteråt men efter en stund gick hon och hämtade en blöja som hon promt skulle ha på sig...
    Hej de funkar utmärkt.
    De är riktigt bra.
  • Hanna 77
    FruSen skrev 2011-05-07 07:47:39 följande:
    Verkar inte fungera heller, vad var det du länkade till?
    Konstigt, det funkade inte att länka via iPhone-appen. Jag menade de training pants som FruSen länkade till. 
  • FruSen

Hmm, nu har jag gjort så att jag köpt euroshoppers blöjor. Funderar då också på att kanske testa med bara dessa eller göra som Super Blondinen tipsade om, lägga en tvättlapp mellan.

Anso81. Köpte euroshoppers idag på ICA kvantum och de kostade ca 64 kr. minns inte exakt

• miljarden

Man behöver ju inte ens lägga dyra imse vimseinlägg i utan kan ta typ sådana där minihanddukar från ikea eller valfri annan liten tygbit. 

• FruSen
    miljarden skrev 2011-05-08 15:51:09 följande:
    Man behöver ju inte ens lägga dyra imse vimseinlägg i utan kan ta typ sådana där minihanddukar från ikea eller valfri annan liten tygbit. 
    IKEA ligger 20 mil bort så det blir dyra tygbitar för oss

Har just nu tagit på tösen ett par trosor under blöjan, det borde ju fungera lika bra tycker jag?
  • FruSen
    miljarden skrev 2011-05-08 15:51:09 följande:
    (kan lägga till att till nästa barn SKA jag köpa en miljon av dessa små frottétrasor, guuuuuud vad jag hade velat ha sådana när tösen var liten. Precis lämplig kräklapp ju!)
  • miljarden
    FruSen skrev 2011-05-08 16:39:05 följande:
    IKEA ligger 20 mil bort så det blir dyra tygbitar för oss

Har just nu tagit på tösen ett par trosor under blöjan, det borde ju fungera lika bra tycker jag?
    Trosos borde kvala in som valfri tygbit tycker jag Glad
Svar på tråden Använda sämre blöjor när man pottränar?