• JohNic

fråga om pergotime...

Har ätit Pravidel sedan förra hösten och vid senaste blodprovet visade mina värden normal nivå - Hurra! Men det stora problemet nu är att jag har ca 2 månader mellan mina menstruationer och jag har gjort ägglossningstest varje dag i snart 2 månader och inte haft minsta höjning...

Jag förmodar att jag nu får vända mig till min gynekolog nu istället för endokrin, men jag undrar om man kan äta Pergotime utan att ha någon mens?  

Alltid är det nått...

• Svar på tråden fråga om pergotime...
  • bäbis11

Hej. Jag tror att man kan äta det utan att ha mens. Men tycker nog dy ska försöka få Provera först, för att få ordning på mensen, det fick jag för några månader sen. Har aldrig mått så bra efter det, och haft så regelbunden mens. Iof va jag tvärt imot dig och blödde alldeles på tok för mycket, och det är inte alla som klarar av att äta dom. Men nu fick jag dom igen, och har i morgon kvar att äta dom, sen ska jag vänta in min mens, sen börja med Pergo för att försöka få ägglossning :)

• Mumman

Du behöver inte ha mens innan du börjar äta pergotime, så står det i bruksanvisningen på tabletterna. Dock är det bra med en blödning innan (som man kan få utav provera eller primolut nor) så blir det mer "naturligt".

Svar på tråden fråga om pergotime...