• Anonym (osynlig)

Jag ställer upp på honom jämt... han aldrig på mig!

Min partner har en hobby, han ägnar minst tre dagar i veckan ganska många timmar per gång samt allt jobb som tillkommer runtom, någon dag eller fler.

Jag jobbar var tredje helg. Han jobbar dagtid och jag har maten klar varje dag,
    tre dagar i veckan tar jag hand om ALLT hemma o allt kring vårat lilla barn, för ATT han ska kunna ägna sig åt det han vill. Varav en dag är lördag (Om jag inte jobbar, då brukar hans mamma få ta det)

Jag tycker så klart det är tråkigt att jobba helg, så jag vill gärna att vi umgås som en familj
    några ynka timmar EN dag var tredje helg, kanske söndagen då, samt att HAN fixar käk den ENDA dagen, för att JAG jobbat. Han blir skitförbannad och kan inte ALLS förstå varför han skulle behöva göra DET..... HAN är ju ledig!
    Han säger att han kanske kan göra det, OM det inte dyker upp nåt annat, men det DYKER ju ALLTID upp nåt annat.

Han skulle ALDRIG backa en planerad dag för sin hobby, men MIG kan han INTE planera in för att säga nej till annat, EN enda dag på tre veckor.
    Han idiotförklarar mig totalt när jag säger att det är RIMLIGT! Jag vill ha en familj att umgås med en LITEN stund, i alla fall EN dag när jag jobbar en hel helg. Och få maten på bordet bara EN enda gång på tre veckor när HAN får det 20 dagar på tre veckor.
    Han borde dessutom visa mig den uppskattningen att han tycker  det är ROLIGT att hitta på nåt med sin familj........ OCKSÅ. Eller hur? Är jag ute och cyklar eller??
    Tycker han behandlar mig som om jag inte är värd ett ruttet lingon i jämförelse med sin hobby. Jag tycker det är HELT okej att han har sin hobby, men ibland är det ju inte direkt i någon "lagom" dos, eftersom vi har småbarn också.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 07:44
    .
  • Svar på tråden Jag ställer upp på honom jämt... han aldrig på mig!
  • Anonym (osynlig)

Skulle vara tacksam för någons omdöme.........

• Anonym (osynlig)

Ingen?

• Tommy parterapeuten

Hej
    Det låter som om ni har en oblalans i er relation som inte är bra. Hobbies och intressen ska så klart få ett utrymme men samtidigt måste det finnas en balans som, framför allt du kan acceptera. På något sätt verkar säga till dig att du måste acceptera detta eller är relationen slut. Om han inte låter sin påverkas av dig och ni tillsammans skapar ett liv som ni båda tycker är ok riskerar ni få allvarliga prooblem längre fram.
    Hälsningar
    Tommy

Svar på tråden Jag ställer upp på honom jämt... han aldrig på mig!