• Tulipanen

Någon som adopterat lite äldre barn i skåne som ?

hej

Jag undrar om där är någon som har adopterat äldre barn från ca 6 år och uppåt,
    som skulle vara intresserad för träffar att fika och att barnen kan leka.

• Svar på tråden Någon som adopterat lite äldre barn i skåne som ?
  • krabbelur

Puffar tråden eftersom jag också undrar om Limhamnsträffarna satt igång igen?

• Tufselina

Ja, det är många som undrar :) Allt beror på om Limhamns församling låter oss vara där igen. Vi betalar ju ingen hyra och någon måste vara ansvarig för att allt är undanplockat, ibland har det inte fungerat. Så summan av det hela är att vi väntar på svar från församlingen...jag skriver här så fort jag vet mer.

• Annwika

Vi har adopterat tre barn (syskon) som är 5, 8 och 9 år gamla nu. Vi har varit hemma sedan november förra året och bor i Eslöv. Vill gärna träffa andra som adopterat äldre barn!  

• TomMon

Vi kommer i vår att hämta vår son (då 4.5 år) och vår dotter ( då 3 år) från Taiwan. Jag tyckte detta lät hur bra som helst och favoritar denna tråd! För vår del blir det kanske inte aktuellt förrän efter sommaren 2012, men jag hoppas att träffarna finns kvar då! Mvh TomMon

• krabbelur

Vi har i våras adopterat en nu 4-årig tjej från Taiwan. Vill tipsa om öppna förskolan i Hjärup, där en erfaren pedagog tidigare haft adoptivträffar på onsdag-förmiddag. Det får hon inte längre ha för kommunen, så alla barn och föräldrar är nu välkomna på onsdagarna. Det kommer dock att fortsätta att vara lite adoptivprofil på onsdagarna. Båda gångerna har det varit mer än vår flicka som varit adoptivbarn. Vore kul om fler hittar dit!
    Vill också tipsa om föräldrautbildningar som adoptis ska ha. www.adoptis.se.
    Hoppas vi ses! 

• Tufselina

Hejsan!
    Nu är det fixat i Limhamn, vi börjar på måndag dvs 5/9 :)
    Alla är välkomna dit på måndagar kl 14-16, fika till självkostnadspris, finns möjlighet att värma mat/vatten i micro. Här hjälps alla föräldrar åt, vi brukar ha en sångstund, fika, prata och leka.

Vi finns i Limhamns församlinghem, Linnegatan 17 i Limhamn (Malmö)

VÄLKOMNA!!!!!  

Titta gärna in i Hjärup oxå, Centrumstigen 4 C    

• Pipeline

Vad roligt att träffarna kommer igång igen! Min man är ledig på måndag så han och vår son kanske dyker upp.

OT: TomMom och Krabbelur - vi har också adopterat från Taiwan! Var bor ni? Vi bor i Malmö och adopterade vår son april 2010. Han har precis fyllt 4 år.

• Tulipanen

hej

Då kan vi också dyka upp min dotter är 7 år blir 8 nu i höst.har börjat ettan slutar 14 men det gör inget att man kommer senare.

• Tufselina

Det gör absolut inget om man kommer lite sent, ni är välkomna när ni kommer :)

• Tufselina

Idag har vi lekt i Limhamn :)
    Vi var 4 familjer med sammanlagt 7 barn i åldern 14 månader till 6 1/2 år. Välkomna nästa vecka! 

Svar på tråden Någon som adopterat lite äldre barn i skåne som ?