• Anonym (39 år)

Tappat lusten...är det min ålder?

Jag är 39 år och har tappat lusten för allt som heter sex. Min man klagade först att varför ska
    alltid han "fråga om jag vill...." ,,,,,, sedan började han klaga att jag har hittar på ursäkter för
    att slippa........och nu säger han att han kan vara glad om han får nått ens en gång/månad.

Detta "problem" började ca 6-7 månader sedan....och jag förstår inte varför har jag tappat
    lusten? Inte kan det väl vara min ålder? Jag känner mig inte varken trött eller hängig - tvärtom
    pigg och glad.

Nån som känner igen sig?

• Svar på tråden Tappat lusten...är det min ålder?
  • de Robespierre

Har du ingen sexlust alls öht? Dvs inga fantasier, tankar osv oavsett om din man finns med i dem eller inte? Och hur är det med onanin - har även den försvunnit under de senare 6-8 månaderna?

Vi kan alla ha svackor i vår lust. Det kan bero på stress, fysiska problem, att vi inte mår bra öht, depression, brist på sömn osv. Dvs att vi inte får ork eller kraft att känna lust.

Men det kan också vara så att vi är i en period  där vi inte känner attraktion till vår partner av olika orsaker. Allt från att partner yttre har försämrats till att relationen och känslorna inte längre känns/är bra. Det kan finnas massor av orsaker. Det gemensamma är det påverkar den lust vi känner eller borde producera.

Frågan du ställer är det pga att du saknar sex med din man eller för att du har fått slut på "ursäkter" till din man?

Provocerande fråga men du kanske förstår varför jag frågar den. 

Svar på tråden Tappat lusten...är det min ålder?