• poirot

Agatha Christie

Även jag måste ju få göra en Quiz!  

Från vissa är en förolämpning den bästa komplimang man kan få!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:40
    Det verkar som att rätt alternativ inte finns med på sista frågan och då är det ju inte så lätt att gissa rätt!
    Sorry
    Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Agatha Christie
  • poirot

Även om jag gissar att Agatha Christies gästspel i sciencefictionungdomsserier inte är helt välkänt! 

• Kazeer
    poirot skrev 2011-05-07 09:56:30 följande:
    Även om jag gissar att Agatha Christies gästspel i sciencefictionungdomsserier inte är helt välkänt! 
    Den frågan fick jag chansa vilt på. Och chansningen gick inte hem.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • poirot

Nu är medlet iallafall mer än hälften  

• Jag är bara jag

4 av 7! Förvånad Man får ju skämmas,jag som läst nästan alla hennes böcker. Men det är ju det där med att komma ihåg... Ridå visste jag däremot!

• Boothwalker

4 av 7. Och jag har läst de flesta av hennes böcker =)

Men jag har inte sett den omtalade teveserien. Jag har inte koll på när hon dog och jag har inget minne av nån sjukdom i spegeln sprackl från kant till kant... Men det var ganska länge sen jag läste den eller såg filmen =)

♪♫♪ Ajv siin vat aj chous änd ajv siin vat aj niid, änd dät is enaff, tu vant mår vud bi griid. ♪♫
  • poirot
    Björnmossa skrev 2011-05-10 00:13:00 följande:
    Kunde allt om böckerna men inget om film/tv. Gillar inte filmatiseringar.
    Mordet på orientexpressen är annars en väldigt bra film!
  • Björnmossa
    poirot skrev 2011-05-10 08:44:20 följande:
    Mordet på orientexpressen är annars en väldigt bra film!
    Säkert, vet ju att Bergman fick en Oscar och sådär, men tänk om de har ändrat nån detalj från boken, då blir jag ju galen
  • Boothwalker
    Björnmossa skrev 2011-05-10 13:17:30 följande:
    Säkert, vet ju att Bergman fick en Oscar och sådär, men tänk om de har ändrat nån detalj från boken, då blir jag ju galen
    Vet bara en film där de inte direkt ändrat nåt från boken. Håller med om att det är ett störigt fenomen! =)

Om den filmen minns jag inte. Jag har sett filmen och läst boken (tror jag har båda) men minns inte.
    ♪♫♪ Ajv siin vat aj chous änd ajv siin vat aj niid, änd dät is enaff, tu vant mår vud bi griid. ♪♫
  • Björnmossa
    Boothwalker skrev 2011-05-13 19:59:57 följande:
    Vet bara en film där de inte direkt ändrat nåt från boken. Håller med om att det är ett störigt fenomen! =)

Om den filmen minns jag inte. Jag har sett filmen och läst boken (tror jag har båda) men minns inte.
    Kanske The Graduate?
  • Boothwalker
    Björnmossa skrev 2011-05-15 18:20:07 följande:
    Kanske The Graduate?
    Varken sett eller läst... Värt det?
  • Björnmossa
    Boothwalker skrev 2011-05-15 18:35:21 följande:
    Varken sett eller läst... Värt det?
    Ja, klassiker!
  • Boothwalker
    Björnmossa skrev 2011-05-15 18:41:32 följande:
    Ja, klassiker!
    Ok. Ska se om jag hittar den på ljudbok... =)
    Pappersböcker har jag redan lång kö på... =)
Svar på tråden Agatha Christie