• Dohgon

Vilken mat på en dopfest?

Vi skall ha dop om en vecka och jag börjar nu fundera mer och mer över maten.
    Vi tänkte först smörgåstårta men valde bort det igen då det blir mycket jobb och rätt dyrt att göra det. Var sedan inne på kallskuret och potatissallad, men jag hinner verkligen inte koka och skala potatis till 30 pers och sen göra allt annat.
    Funderar nu på pastasallader i olika former, men är det fel till ett dop?
    Tar gärna emot förslag på vilken mat som passar och som inte tar flera timmar att laga, vi har tvillingkillar så tiden räcker inte till att hålla reda på dem och stå i köket allt för länge =)

• Svar på tråden Vilken mat på en dopfest?
  • Oneesan

Vi hade sallad till dotterns kalas och det var perfekt eftersom det kan förberedas och inte behöver värmas.

Arigato
  • Dohgon

Är lite så jag tänker också =) Ni tyckte att det funkade bra? Hade ni olika sorters sallader då eller körde ni på en och samma?

• Oneesan

Ja, vi hade separat med grönsaker, pasta och kyckling, för det fanns några allergiker. Men vad jag har hört så var det uppskattat med sallad innan tårtan eftersom dop ibland kan dra ut på tiden så att gästerna blir hungriga.

Arigato
  • förvirrande

Vi hade dop förra helgen ocg serverade kallskuret kött med sallad. Vi kokade också lite småpotatisar, såna där med skal på som bara ska kokas i 12 minuter.
    Enkelt och uppskattat av alla innan kaffe & kaka

• brallison

Vi har nästan bestämt oss för rostbiff och potatissallad (ska inköpas på Martin Olsson, eftersom jag själv bakar tårtor):

Svar på tråden Vilken mat på en dopfest?