• Mummy

Vad köpa med från USA och sälja enkelt här i Sverige?

Om man vill köpa med sig något från USA för att sedan sälja här (tex Blocket eller Tradera), vad ska man satsa på då? Inga stora saker, men som man kan sälja dyrare här. Förslag någon?

• Svar på tråden Vad köpa med från USA och sälja enkelt här i Sverige?
  • 5by5

Barbie, monster high och disney store saker.

Sjukt billiga i usa och finns inte ens i sverige!

Saker från Frost kan du nog få bra betalt för!

• FrauCasio
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-09-01 21:17:50 följande:

Frau: Var står det att den är begagnad?

Blir så när man säljer i andra hand utan giltigt kvitto, garanti och annat viktigt som hör till. Vet du inte det?
  • ursula
    Silvera skrev 2011-05-07 14:57:06 följande:
    Jag ska köpa barnvagnen Bugaboo, fast den ska jag behålla själv...
    Men den ligger på ca 800$ i USA, och 10000 SEK i Sverige, så köper du en sådan i USA och säljer får du ju en ganska bra vinst... Drömmer
    Vad kostar det att ta med en barnvagn med flyget ?
  • LängtansBlåaBlomma
    FrauCasio skrev 2014-09-01 22:12:47 följande:

Blir så när man säljer i andra hand utan giltigt kvitto, garanti och annat viktigt som hör till. Vet du inte det?

Först och främst - vad otrevlig du låter. Väldigt onödigt tycker jag...

Sen så tolkar jag inlägget som att det är priserna för nytt. Vad hon sen säljer för i Sverige framgår inte.
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • FrauCasio
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-09-01 22:23:48 följande:

Först och främst - vad otrevlig du låter. Väldigt onödigt tycker jag...

Sen så tolkar jag inlägget som att det är priserna för nytt. Vad hon sen säljer för i Sverige framgår inte.

Oj inte meningen. Menade bara att det var konstigt att du inte visste att en vara blir begagnad så fort du säljer vidare. Och från Usa får du inga papper, kvitton garantier som kan användas i Sve så det drar då ner priset.
  • Apotheosis

En begagna bugaboo donkey säljs för ner mot 3000 kr i USA med tur, bra timing och i rätt stad (till exempel las vegas där andrahandsvärde på bugaboo är lågt) och säljer för 7000+ i Sverige.

• ursula

En vara som saknar garantier ska vara rejält billig

• Apotheosis

Märkeskläder (amerikanska märken) säljs billigt i USA men kan säljas för mer i Sverige. Handla på Marshalls, TjMaxx och Ross Dress for Less som säljer nya märkeskläder billigare än till exempel macys och nordstrom. Michael Kors-toppar för under 50-lappen och liknade kap om du handlar under rea-tider. Säljer för mer än så i Sverige. Begagnade märkeskläder på Salvation Army och Goodwill kostar ibland bara ett par dollar och säljer ändå rätt bra i Sverige.

• Apotheosis
    ursula skrev 2014-09-01 22:15:43 följande:

Vad kostar det att ta med en barnvagn med flyget ?

Oftast gratis i sällskap av barn under 2 år, annars ett par hundra men vad gör det om man tjänar tusenlappar på den? :)
Svar på tråden Vad köpa med från USA och sälja enkelt här i Sverige?