Får/fick ditt barn "tatuera" dig med en penna?
Tuchpenna, bläckpenna..osv.
Ja hur ligger det till?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-08 10:15
Ja jag vet, formuleringen i rubriken är riktigt hemsk.
Tuchpenna, bläckpenna..osv.
Ja hur ligger det till?
Nej, fattar inte vad det ska vara bra för. Finns gnuggistatueringar om han vill ha det.
Mina barn får ofta tatuera något på mig. Ibland när de åker till sin pappa så tatuerar jag något på den stora och hon på mig, så vi kan titta på tatueringen när vi saknar varandra. Den lilla förstår inte det där ännu men får också rita om hon vill, dessutom gör storasyster ofta tatueringar på henne.
Det går ju bort så varför inte??
Ha, vilken unge ritar inte på sig själv ? Vi ritade ibland ända upp i tonåren. Fult? Ja! Farligt? Knappast. Får de eksem var de troligen överkänsliga från början och hade fått eksem av att vända sig om i rummet. Däremot uppskattar jag inte att bli ritad på när som helst, särskilt som det lika gärna hamnar på kläderna när barnet är litet. Det är mer en estetisk fråga än fråga om det är farligt (farligare att klättra på en stol vid diskbänken). Lek som lek...
Min son får göra det på min arm eller mitt ben. Lätt att tvätta bort. Och jag gillar å se min son ha kul. Och han gillar tatueringar.
Absolut, tycker det är jätteskönt att bli "tatuerad"
Klart, om dom vill får dom de
Japp, det får hon, hon har nämligen sett mig ett antal gånger kludda ner saker jag behövt komma ihåg på min arm och då också velat rita på min arm/att jag ska rita på hennes arm. Så då får hon göra det också.
Jag älskar att rita på folk. Men jag vet inte om jag skulle tillåta det. Kanske ibland. Men kan det hålla sig till ibland?
Läste fel, men det blev rätt svar ändå
Än så länge har ingen ens försökt eller kommit på tanken, men skulle dom vilja rita en liten figur någon gång så skulle dom kunna få göra det, ja. På sig själva ritar dom ju lite titt som tätt...
Finns ju papper liksom..