• Cloudy

Får/fick ditt barn "tatuera" dig med en penna?

Tuchpenna, bläckpenna..osv.

Ja hur ligger det till?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-08 10:15
    Ja jag vet, formuleringen i rubriken är riktigt hemsk.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Får/fick ditt barn "tatuera" dig med en penna?
  • Themis

Nej, fattar inte vad det ska vara bra för. Finns gnuggistatueringar om han vill ha det.

Nedsatt förmåga till konsekvenstänkande är också en evolutionär mekanism.
  • morochmer
    Busbellan skrev 2011-05-07 22:30:36 följande:
    aha, anade nästan att du läst frågan fel eftersom jag själv gjorde det först. Skillnaden var att jag inte hann svara ts innan jag uppfattade det hela rätt
    Jag är en sådan som talar innan jag tänkerTungan ute
  • MeAndMyGirls

Mina barn får ofta tatuera något på mig. Ibland när de åker till sin pappa så tatuerar jag något på den stora och hon på mig, så vi kan titta på tatueringen när vi saknar varandra. Solig  Den lilla förstår inte det där ännu men får också rita om hon vill, dessutom gör storasyster ofta tatueringar på henne. Glad

Det går ju bort så varför inte??

• Themis
    MeAndMyGirls skrev 2011-05-07 22:35:33 följande:
    Mina barn får ofta tatuera något på mig. Ibland när de åker till sin pappa så tatuerar jag något på den stora och hon på mig, så vi kan titta på tatueringen när vi saknar varandra. Solig  Den lilla förstår inte det där ännu men får också rita om hon vill, dessutom gör storasyster ofta tatueringar på henne. Glad

Det går ju bort så varför inte??
    För att man är allergisk mot typ allt och inte vill att ens barn också ska få eksem i tio år och lida oerhört medan läkarna skiter i att utreda och bara skriver ut kortison medan man gråter när man ser sig i spegeln vissa dar hela sin tonårstid?

Jag är besvärsfri idag men det är inte tack vare vården.

Om inte färgen är gjord för att ritas med på huden så skulle jag aldrig uppmuntra barn till att göra det, det finns så mycket skit i vår vardag redan.
  • tahira
    Themis skrev 2011-05-07 22:40:30 följande:
    För att man är allergisk mot typ allt och inte vill att ens barn också ska få eksem i tio år och lida oerhört medan läkarna skiter i att utreda och bara skriver ut kortison medan man gråter när man ser sig i spegeln vissa dar hela sin tonårstid?

Jag är besvärsfri idag men det är inte tack vare vården.

Om inte färgen är gjord för att ritas med på huden så skulle jag aldrig uppmuntra barn till att göra det, det finns så mycket skit i vår vardag redan.
    Fast de får ju inte eksem för att de ritar på dig..?

Min son får skulle INTE få rita på sig själv, men däremot på mig, om han ville.
  • Selma1966

Ha, vilken unge ritar inte på sig själv ? Vi ritade ibland ända upp i tonåren. Fult? Ja! Farligt? Knappast. Får de eksem var de troligen överkänsliga från början och hade fått eksem av att vända sig om i rummet. Däremot uppskattar jag inte att bli ritad på när som helst, särskilt som det lika gärna hamnar på kläderna när barnet är litet. Det är mer en estetisk fråga än fråga om det är farligt (farligare att klättra på en stol vid diskbänken). Lek som lek...

• Cloudy
    Nancie skrev 2011-05-07 19:57:12 följande:
    Sorry...jag läste det som att barnet ritade på sig själv.
    Mina frågor består dock...
    Orolig? Nej.

Jag undrar helt enkelt om det är vanligt att barn ritar på sina föräldrar.
  • Vildblomman

Min son får göra det på min arm eller mitt ben. Lätt att tvätta bort. Och jag gillar å se min son ha kul. Och han gillar tatueringar.

• cicci85

Absolut, tycker det är jätteskönt att bli "tatuerad"

• Noxigen

Klart, om dom vill får dom de

• Themis
    tahira skrev 2011-05-07 23:03:31 följande:
    Fast de får ju inte eksem för att de ritar på dig..?

Min son får skulle INTE få rita på sig själv, men däremot på mig, om han ville.
    De verkar ha lite otur när du tänker- jag är redan överkänslig, okej? Och vill inte att mitt barn ska få samma elände.

Sen brukar det rent generellt vara bra att vara konsekvent som förälder, d.v.s. om inte a får göra på b så får heller inte b göra på a.

Varför man lär bebisar riva sönder papper är t.ex. helt obegripligt för mig, i synnerhet när samma föräldrar två år senare gnäller över att deras barn rivit sönder älsklingsboken eller elräkningen i små små bitar. Drömmer
  • Plutteli

Japp, det får hon, hon har nämligen sett mig ett antal gånger kludda ner saker jag behövt komma ihåg på min arm och då också velat rita på min arm/att jag ska rita på hennes arm. Så då får hon göra det också.

• tahira
    Themis skrev 2011-05-08 16:03:19 följande:
    De verkar ha lite otur när du tänker- jag är redan överkänslig, okej? Och vill inte att mitt barn ska få samma elände.

Sen brukar det rent generellt vara bra att vara konsekvent som förälder, d.v.s. om inte a får göra på b så får heller inte b göra på a.

Varför man lär bebisar riva sönder papper är t.ex. helt obegripligt för mig, i synnerhet när samma föräldrar två år senare gnäller över att deras barn rivit sönder älsklingsboken eller elräkningen i små små bitar. Drömmer
    Jag förstår faktiskt inte ditt inlägg? Vem är det som har "otur när de tänker"? Dina barn? Eller jag? (I så fall är det oerhört otrevligt och onödigt att skriva).

Svaret på frågan antar jag är "nej, min barn får inte rita på mig", eftersom du är överkänslig.

Det förstår jag. Men vad jag inte förstår är varför dina barn skulle få eksem eller allergi för att de ritade på dig? Det är ju DU som får det i så fall.

Min son kan förstå att det är skillnad på att t.ex. rita på papper och att rita i en bok som man skall läsa. Jag är övertygad om att han också skulle förstå skillnaden på att "tatuera" min och på att rita på sig själv eller på sina kläder.

Sedan har jag aldrig varit med om en föräldrer som lärt sina barn riva sönder saker, och jag håller med om att det låter märkligt...?
  • Boothwalker

Jag älskar att rita på folk. Men jag vet inte om jag skulle tillåta det. Kanske ibland. Men kan det hålla sig till ibland?

♪♫♪ Ajv siin vat aj chous änd ajv siin vat aj niid, änd dät is enaff, tu vant mår vud bi griid. ♪♫
  • Mevea

Läste fel, men det blev rätt svar ändå

Än så länge har ingen ens försökt eller kommit på tanken, men skulle dom vilja rita en liten figur någon gång så skulle dom kunna få göra det, ja. På sig själva ritar dom ju lite titt som tätt... 

• RainMan1x7x

Finns ju papper liksom..

A quitter never wins and a winner never quits
  • morochmer
    RainMan1x7x skrev 2011-05-11 00:51:35 följande:
    Finns ju papper liksom..
    Det finns bananer liksomTungan ute
Svar på tråden Får/fick ditt barn "tatuera" dig med en penna?