• N3D

Vilket av dessa namn är mest WT?

Vilka av dessa namn är WT? 
    Mitt barns pappa och jag har en diskution ang detta och vill veta. Jag vet vad jag tycker iaf. 

Har ni fler exempel på WT-Namn får ni gärna skriva det.  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 22:37
    Ska nog omformulera mig, ÄR något av dessa namn WT? Vilket i så fall?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket av dessa namn är mest WT?
  • goatess82
    Den obotliga pessimisten skrev 2011-05-10 23:03:43 följande:
    Om du vill visa att Kevins mamma visst är bildad, intellektuell, klarsynt och med en förmåga att diskutera problem på ett nyanserat sätt, väljer du fel metod. . . Drömmer

Efter att ha läst dina inlägg vågar jag med stor säkerhet säga att du är lågutbildad, med ett lågt socio-kulturellt kapital, lätt aggressiv och inte så gammal när du fick barn. Och hur var det nu vi "WT-förespråkare" sa att Kevins mamma är. . . ? Cool
    Så klarsynt av dig, känns detta bättre för dig så får du ha dom åsikterna.
    På vilket sätt visar du högre utbildning med dina ... och Cool?

Har du tittat på ditt egna liv, din press visar ju klart och tydligt att du lika bra skulle kunna vara mamma till kevin?!

Och min son heter inte kevin!
  • Den obotliga pessimisten
    goatess82 skrev 2011-05-10 23:11:24 följande:

Har du tittat på ditt egna liv, din press visar ju klart och tydligt att du lika bra skulle kunna vara mamma till kevin?!

Okej, byt Kevin mot Liam, resonemanget kvarstår. Jag vet inte vad i min pres det är som du tycker indikerar lägre arbetarklass, men det är ofta lite svårt att förstå hur du tänker.

Att lägga till. . . och smilgubbar är vanligt på Internet. Att inte kunna argumentera sakligt och hålla sig till ämnet tyder på låg bildningsnivå.
  • goatess82
    Den obotliga pessimisten skrev 2011-05-10 23:19:38 följande:
    Okej, byt Kevin mot Liam, resonemanget kvarstår. Jag vet inte vad i min pres det är som du tycker indikerar lägre arbetarklass, men det är ofta lite svårt att förstå hur du tänker.

Att lägga till. . . och smilgubbar är vanligt på Internet. Att inte kunna argumentera sakligt och hålla sig till ämnet tyder på låg bildningsnivå.
    Tycker inte du tillhör lågarbetsklass, tycker du tillhör samma arbetsklass som jag och min son har ett WT namn och då borde det vara samma med ditt barn eller?
    goatess82 skrev 2011-05-10 23:23:02 följande:
    Tycker inte du tillhör lågarbetsklass, tycker du tillhör samma arbetsklass som jag och min son har ett WT namn och då borde det vara samma med ditt barn eller?
    Det får du gärna tycka. Om det är sant att man är genomsnittet av sina vänner är vi inte arbetare, men det kanske inte är sant. Det kan också vara så att du har väldigt dålig koll på klassmarkörer, jag vet inte.
  • goatess82
    Den obotliga pessimisten skrev 2011-05-10 23:27:15 följande:
    Det får du gärna tycka. Om det är sant att man är genomsnittet av sina vänner är vi inte arbetare, men det kanske inte är sant. Det kan också vara så att du har väldigt dålig koll på klassmarkörer, jag vet inte.
    Men det är ju det ni säger att alla som heter liam måste tillhöra en låg arbetsklass, för om ni godkänner undantag så faller hela saken, eller hur?
    goatess82 skrev 2011-05-10 23:32:20 följande:
    Men det är ju det ni säger att alla som heter liam måste tillhöra en låg arbetsklass, för om ni godkänner undantag så faller hela saken, eller hur?
    Men nu börjar jag tro att du driver med mig! Jag vet inte hur många gånger jag skrivit om statistik, sannolikhet, signifikans, troligt etc. Det innebär att det självklart finns undantag.
    Tänk efter: Ingen skulle vara så dum att man säger att "alla som heter Kevin har en mamma som är lågutbildad". Ingen har sagt det.
  • Laura03

Men det måste ju betyda att det är vändans massa folk i arbetarklassen/underklassen/WT-träsket som får barn just nu eftersom Liam ligger på plats 9

år 2000 var inte ens Liam i topp 100. Vi hade aldrig träffat på någon. Tror det fanns 300 innan när vi då gav sonen namnet och då fanns inte ens WT uttrycket.
    Det värsta är att till Laura (uttalas som i Finland eller Italien med kort a efter L och inte på amerikanskt vis) räknas jag som medelklass morsa så jag är väl ambivalent.

Visst man döms efter sitt namn eftersom det är det första man blottar inför en annan människa men är denna människa så inskränkt med fördomar att man inte går längre och vill veta mer om denne person så är det inte bäraren av namnet det är fel på utan den som dömer.
    Jag hade ett ovanligt men väldigt fornnordiskt efternamn. Fick inte komma på intervju. Men nu har jag ett sson namn men med ett hebreiskt namn före. Jag får enkelt jobb. Först tror de att jag är judinna, ser inte ens ut som sådan (kroknäsa) "för judar är affärsmänniskor", och sedan tror de attt bara för att man heter sson i slutet så är man svensk och jag var lika mycket svensk tillbaka till 1500-talet innan jag gifte mig som efter.
    Om ca 100-150 år kommer dessa WT namn bli populära igen och då kommer de anses som gamla fina svenska namn.

• Rosenöga
    Den obotliga pessimisten skrev 2011-05-10 22:47:14 följande:
    Du kan ju flytta till Utopia om du vill. Här i Sverige är det som det är. Man kan välja att anpassa sig, eller låta bli. De som väljer att inte anpassa sig kommer aldrig lika långt, eller får kämpa oändligt hårdare för att göra det.
    Om du nu utvärderar vad denna omröstning gett till resultat ser du att Mathilde är det namn som ligger lägst på skalan, men ändå är det 28 personer som röstat på det namnet. Du menar då att vi ska anpassa oss till detta och inte ge våra barn något av de namn som nämns. Alla dessa namn anses tydlligen i olika hög grad peka på låg status.

Man ska alltså anpassa sin verklighet till vad olika personer som skriver i trådarna här på Fl anser och namnge sina barn med utgångspunkt från detta - Självständiga mogna föräldrar?Jag tror inte man kommer långt om man låter Fl styra sina val i verkliga livet. 

Lägg in listor och gör omröstningar om alla namn som förekommer och det kommer alltid vara någon som röstar WT. Varje namn kommer att få några röster.

Vi får skippa namnen och kalla våra barn HEN. Då heter alla lika och får samma förutsättningar i livet. Vi tillfredsställer också de mest inbitna feministerna på samma gång. 
  • Laura03

Påfågelöga

Kom ihåg att hen ska ha könsneutrala kläder också.
    Välkomna till Sverige den androgyna delen av världen!

• Rosenöga
    Laura03 skrev 2011-05-11 00:41:50 följande:
    Påfågelöga

Kom ihåg att hen ska ha könsneutrala kläder också.
    Välkomna till Sverige den androgyna delen av världen!
    Självklart ska hen ha byxkjol.
  • Boombastic

Alla i Sverige är WT känns det som.
    De som går efter top 100 listan, de som hittar på namn, de som ändrar stavelser, de som tar gubb/kärring namn...oh wait, det är typ alla då ja!

Detta är så sjukt tramsigt. Vad hände med att folk kanske helt enkelt väljer ett namn de verkligen gillar utan någon speciell baktanke?
    Det är oxå bara i Sverige jag stött på där man mobbar och ser ner på andra på grund av deras namn.
    Som sagt...tramsigt.

• Laura03

Alla i Hollywood är WT har jag fått veta via en länk i en annan tråd. George Clooney kallar sig WT, Paris Hilton kallas WT och fest prisarna Britney Spears och Lindsey Lohan. Fast de två sistnämnda kan jag hålla med om även om de har pengar i kubik.

• Rosenöga
    Laura03 skrev 2011-05-11 10:23:13 följande:
    Alla i Hollywood är WT har jag fått veta via en länk i en annan tråd. George Clooney kallar sig WT, Paris Hilton kallas WT och fest prisarna Britney Spears och Lindsey Lohan. Fast de två sistnämnda kan jag hålla med om även om de har pengar i kubik.
    Ja, sedan blir ett namn WT per automatik ifall någon av dessa kändisar kallar sina barn så. Därför finns det ingen som kan vara säker på att de gett barnet ett namn som ger framgång. Det kan ju vara någon som varit med i en eller annan såpa som får för sig att välja det namn man trodde skulle ge hög status.
  • Laura03

Fast i Hollywood är det inte negativt utan det är status att vara WT och tycker George Clooney att han är WT så är jag gärna det med.

• Donum
    goatess82 skrev 2011-05-10 22:36:51 följande:
    Därför såna åsikter borde inte existera, vi borde vara mer smarta än så här. därför det är bara människor som bär dessa åsikter, några få människor som lyckas skrämma folk så!
    Varför borde negativa associationer inte existera?
    Ska alla människor alltid få positiva associationer av olika namn?

• JA77
    goatess82 skrev 2011-05-10 23:11:24 följande:

Vill du inte berätta om din utbildningsnivå eller hur gammal du var när du fick barn?
  • Jigge

Jag skulle vilja påstå att de enda som oroar sig för att ge sina barn s.k. WT namn är de som själva anser sig vara WT och vill dölja det. Välj ett namn ni trivs med och sluta med dessa WT stämplar som bara existerar på FL.

Svar på tråden Vilket av dessa namn är mest WT?