Tom Araya skrev 2011-05-08 14:36:41 följande:
Det svårt att säga men tellis mom här ovanför har angett ett bra exempel som gäller i deras förhållande.
Jag skulle nog säga allt mellan 10 dagar och 10 månader, är det längre börjar det likna permanent och är det kortare kan det vara andra tillfälliga orsaker.

En tillfällig svacka är ju på många sätt individuellt. 10 dagar utan lust alls tror jag mer kan bero på yttre omständigheter som tid, stress och liknande. Och om det handlar om ett förhållande som är många år så är det nog mindre än om man är i ett nytt.
Min egen svacka var på 9-10 månader. Under småbarnsåren. Att vara oförmögen att känna lust var jättejobbigt.
Att komma ur detta för den som ej känner lust är svårt, att vara rätt att lusten helt försvunnit, att ens partner pressar och stressar. Man känner sej också som att ens partner såklart lessnar och då får man ännu sämre självkänsla.
Den partnern som lever med den som ej har någon lust vet ju oftast inte heller vad som kan hjälpa. Vara rätt att ta initiativ för att det inte ska bli värre.
I mitt fall fanns ingen kommunikation mellan oss, Och jag är övertygad om att denna period hade blivit kortare om vi båda hade kunnat prata om detta.
Om det är du som har saknat lusten, när insåg du att det kanske inte är så tillfälligt?
Jag tänkte nog inte i såna tankar direkt. Att det var en svacka. Jag var mer rädd att min lust hade försvunnit och var livrädd för detta. Men att från 0 till att ta initiativ till ett sexliv kunde jag inte, var rädd att det skulle sluta i katastrof och att jag skulle behöva ta det mer i min egen takt. Och att det skulle finnas krav.