• LykkeLee

Skor för breda fötter, hjälp mig snälla!

Jag har världens skummaste Kalle anka fötter.. i längd har jag stl 36 på skorna men i bredd storlek 40.. Jag kan inte köpa skor i storlek 40 heller för då glappar dom i hälen.. Just nu går jag omkring i gympaskor på vintern och crocs (foppa-tofflor) på sommaren.. Hur kul är det liksom???? Nån som kan hjälpa mig?? eller är jag dömd till crocs-fötter hela sommaren.. hujedamej. jag tycker dom är ASFULA! Men jag kan ju liksom inte gå barfota jämt heller (även om jag gör det för det mesta)

• Svar på tråden Skor för breda fötter, hjälp mig snälla!
  • Silvera

Bor också i mina Crocs. Underbart sköna, men grymt fula, Tungan ute
    fötterna blir ju inte smalare av att jag är gravid just nu heller...

Samlar just nu mod för att få mannen att inse att jag kanske behöver en snyggare sko, och tänkte köpa det hos Fröviskor i Gamla stan i Stockholm.  (där har alla skor breda läster, men, visst, de är ganska dyra)

http://www.froviskor.se
    de ska snart öppna en webshop, skriver de på hemsidan. 

• Annanym

Ja, det finns specialaffärer för personer med lite bredare fötter. Det heter "ortopediska skor".

• LykkeLee
    Annanym skrev 2011-05-08 17:05:30 följande:
    Ja, det finns specialaffärer för personer med lite bredare fötter. Det heter "ortopediska skor".
    Det lät av någon anledning som synonymt med fula skor.. ;)
  • sied
    Frontline skrev 2011-05-08 14:10:48 följande:
    Här finns länkar till några sidor som säljer bredare skor...

www.sizes-for-you.com/index.php?option=com_co...
    Hej Frontline,
    Vad kul att du har hittat min sida. Meningen du har skrivit under ditt inlägg får du förstås stå för helt själv. Jag har ingenting med detta att göra, ifall nu nå'n trodde det. Mvh, innehavaren av sidan ovan.
Svar på tråden Skor för breda fötter, hjälp mig snälla!