Ögonkontakt med 10 veckors.
Hej!
Jag har börjat bli så himla orolig för min 10 veckors bebis. Tycker inte att jag får "riktig" ögonkontakt med henne. Eller, ibland får jag nog det men det är mest korta flyktiga stunder. Hon log lite smått första gången hon var ca 4 veckor men ler ganska sällan. Den senaste veckan har hon lett mindre än vanligt. Hon ler när vi busar och pratar med henne och då känns det i alla fall som att hon tittar på oss. Men detta kanske bara sker en gång om dagen.
Tycker inte heller att vi får så mycket svarsljud från henne. Ibland kan hon säga något litet "aa" eller "mm" men det är inte heller så ofta.
Dessutom tycker jag att hon inte bryr sig så värst mycket om leksaker. Hon kan följa dom med blicken men gör inte alltid det. Tycker liksom inte hon verkar värst intresserad. Hon följer oss ibland när vi rör oss i rummet också.
Hon sover också så himla mycket. Vissa dagar känns det som att hon sover hela dagen, men så igår kändes det som att hon var vaken hela dagen. Men oftast sover hon jättemycket!
Jag är så himla orolig att jag får ångest över det här. Ska självklart ta upp det med BVC-sköterskan jag ska träffa i veckan men vill gärna veta från fler håll. Vi har inte träffat läkare för 2-månaders kontrollen än. Det är nästa vecka.
Vet inte om det har någon betydelse men hon är född tillväxthämmad (33%) i v 39 och har dessutom ett hjärtfel som förmodligen kommer behöva opereras relativt snart. Ofta har ju barn med hjärtfel bakomliggande orsaker/sjukdomar...
Det känns liksom som att hon inte utvecklas något.