Vill sluta amma men.....
Hejsan!
Jag har en tjej som är 14 veckor idag. Nu är det så att jag känner att jag vill sluta amma. Vi har haft en del amningsproblem, såsom att hon inte riktigt gått upp i vikt osv. Sen har vi båda varit rejält förkylda, i ca tre veckot (är dock bättre nu) och lillan fick också RS. Så jag känner mig rätt så trött...... De två senaste nätterna har inte heller nattamningen fungerat alls, eftersom utdrivningsreflexen varit sen/dålig och hon hinner somna om. Har sedan tidigare alltid sagt, och även nu, att jag bara ska amma så länge som det funkar bra, och så känns det inte nu....
Men nu till frågan. Har provat att ge henne ersättning, men hon vägrar. Blir bara arg och ledsen när flaskan tas fram. Har också provat flertalet olika nappar och flaskor samt pulver ersättning och ersättning på tetra. Pappan har provat att ge när jag varit ute, och jag har också provat ggr flera. Känner att jag håller på att bli desperat, då jag verkligen upplever att jag inte orkar/vill amma mer......
Har du några tips eller knep? Någon flaska eller ersättning som brukar fungera bra? Hur mycket törs man "truga"? Har även försökt att ge henne ersättning när det egentligen är dags för amning och hon är hungrig, men det hjälper inte heller..
Behöver råd!
Mycket tacksam för svar!