(Ettan förlöstes med planerat snitt och vägde 4755 g i v 39+1)
Dom vaginala förlossningarna:
Tvåan vägde 4 235 g, 52 cm, 37 cm i huvudomfång - vaginal förlossning dvs min första (v 39+6)
Trean vägde 4 635 g, 54 cm, 39 cm i huvudomfång - vaginal förlossning i v 41+0 - dvs min andra vaginala förlossning.
Bägge vaginala förlossningarna var ganska långdragna - med ettan lång latensfas, men även lång aktiv fas - ca 14 tim- som fick avslutas med EDA, värkdropp och en timmes krystning där jag till slut klipptes för att hon skulle komma ut.
Treans förlossning var oxå långdragen, men eftersom jag slapp värkdroppet så upplevde jag inte alls den aktiva fasen som lika hemsk eftersom det var kroppens egna värkar. Kom in på förlossningen kl 08 och då var jag öppen 8 cm och hade ont men var vid mina sinnes fulla bruk iallafall.Gick INTE att jmfr med att ha värkdropp.
Bm tog hinnorna kl 9.30 och 10.27 föddes han.Krystade i 27 min, han fastnade på vägen ut och fick pillas loss etc , hade han inte fastnat hade det gått snabbare. Använde enbart lustgas, det hjälpte fram till att jag började krysta, sen var det bara pannan in i kaklet, vrålade som en stucken gris hela tiden.Tack vare att det ändå gick så snabbt så klarade jag mig bra rent mentalt. Fick klippas även denna ggn, men det blev bara ett par invärtes stygn, inte farligare än så. Mådde sjukt bra efteråt
Fattar inte hur det gick till! Jag trodde de DREV med mig när de berättade vad han vägde och huvudomfånget..var övertygad om att eftersom jag fått ut honom utan ngn eg bedövning så måst han vara "pytteliten"
Så - det GÅR