• violatricolor

Svettigt på jobbet!

Nu börjar det bli riktigt varmt ute och jag har som vanligt inga luftiga, seriösa kläder att ta på mig!

Vad har ni på er i denna värme?

Själv har jag mina jeans som jag svettas i och någon topp/blus och ev. cardigan till. Vill inte visa för mycket hud...

Vad ska man ha på sig egentligen?! 

• Svar på tråden Svettigt på jobbet!
  • Mälaröbo

Önskar jag kunde hjälpa dig
    Själv arbetar jag under uniformstvång och DET blir varmt under somrarna! (långbyxor, tjock t-shirt eller skjorta, mörka strumpor och täckande skor...)

• violatricolor
    Mälaröbo skrev 2011-05-09 23:27:41 följande:
    Önskar jag kunde hjälpa dig
    Själv arbetar jag under uniformstvång och DET blir varmt under somrarna! (långbyxor, tjock t-shirt eller skjorta, mörka strumpor och täckande skor...)
    Phu! Inget val för dig alltså?

Nej, jag vet inte vad jag ska ha... Eftersom jag är så van vid att ha jeans så är det svårt att börja med annat men det är samma problem varje år. Kan tänka mig kjol under högsommaren men inte än och jag vill helst inte visa benen. Har ingen klädkod på mitt jobb men för mycket hud vill jag inte visa då jag jobbar med människor. 
  • mammsilon

har samma problem och det rinner svett..har använt många luftiga tröjor typ leggings och kjol...

• violatricolor
    mammsilon skrev 2011-05-09 23:38:44 följande:
    har samma problem och det rinner svett..har använt många luftiga tröjor typ leggings och kjol...
    Vad har du för luftiga tröjor? Till kjol?

Jag inser att jag borde skaffa lite luftiga blusar/skjortor/tunikor.

Kjol är skönt att ha men tyvärr är jag inte så förtjust i leggings så då vet jag inte vad jag ska ha riktigt... Och så ska man ha någon luftig topp som passar till kjol.

Vet inte vad man kan ha för svala byxor? 
  • Annanym

Linnebyxor? Långbyxor av linne är svalt, finns i alla möjliga färger från svart till beige. En kollega kom en dag med en svart-grå linneväst över en helt vanlig vit t-shirt, det gjorde att det hela såg mer välklätt ut jämfört med att bara ha t-shirt.

• violatricolor
    Annanym skrev 2011-05-11 05:39:23 följande:
    Linnebyxor? Långbyxor av linne är svalt, finns i alla möjliga färger från svart till beige. En kollega kom en dag med en svart-grå linneväst över en helt vanlig vit t-shirt, det gjorde att det hela såg mer välklätt ut jämfört med att bara ha t-shirt.
    Bra tips. Ja, jag har funderat övder linnebyxor eller chinos. Linnebyxor är ju väldigt svalt och skönt. Har börjat titta lite men vill inte att de ska se fritidsaktiga ut och inte heller 45-50-årsåldernsaktiga. Jag är 28. Inte så många i min ålder som har linnebyxor. Men kanske?

Idag hittade jag en luftig blus med trekvartsärm av märket soya concept. Alltid något! 
  • Annanym

De här BASIC linnebyxor är väl helt OK...? Såvida du inte har storlek 44. Hur ska de se ut för att vara 45-års-aktiga? Antagligen som de jag just pekade på, är ju i den åldern... hm.

• violatricolor
    Annanym skrev 2011-05-11 19:26:53 följande:
    De här BASIC linnebyxor är väl helt OK...? Såvida du inte har storlek 44. Hur ska de se ut för att vara 45-års-aktiga? Antagligen som de jag just pekade på, är ju i den åldern... hm.
    Jodå, de är helt ok. Ja, lite 45-åring kanske men det beror ju på vad man har till och så Svårt det där att klä sig rätt när man är 28 haha
  • mammsilon
    violatricolor skrev 2011-05-10 11:27:32 följande:
    Vad har du för luftiga tröjor? Till kjol?

Jag inser att jag borde skaffa lite luftiga blusar/skjortor/tunikor.

Kjol är skönt att ha men tyvärr är jag inte så förtjust i leggings så då vet jag inte vad jag ska ha riktigt... Och så ska man ha någon luftig topp som passar till kjol.

Vet inte vad man kan ha för svala byxor? 
    vet inte vad dom heter har köpt dom på h&m det är inga "armar" så den får inte någon direkt passform, super skönt kan försöka fixa länk... har bara den legging och sen en jeans kjol tex...
  • violatricolor
    mammsilon skrev 2011-05-11 20:57:07 följande:
    vet inte vad dom heter har köpt dom på h&m det är inga "armar" så den får inte någon direkt passform, super skönt kan försöka fixa länk... har bara den legging och sen en jeans kjol tex...
    Dela gärna länk om du hittar

Jag gillar verkligen soya concept: http://www.soyaconcept.com/ 
  • violatricolor

Läst 225 gånger men bara 3 som kommenterat. Måste finnas flera tankar och idéer eller bara flera med samma problem

Svar på tråden Svettigt på jobbet!