Hur ska jag gå till väga?
Vet inte alls hur jag ska gå till väga.
Är timanställd på en hamburgekedja (21 tim/veckan, 15 tim/vecka från 1 juni).
Mitt arbete är väldigt fysiskt ansträngade med många monotona rörelser och tyngre lyft (som jag kan slippa om jag frågar en arbetskamrat).
De senaste veckorna har kroppen sagt i från ordentligt (ryggen, benen och fötterna) redan efter 3 timmars arbete, då vi inte får någon rast om vi inte jobbar mer än 5 timmar så har jag ingen möjlighet att sätta mig ner.
Har tagit upp detta med min chef och bett om att få gå ner till 15 timmar i veckan, vilket inte var något problem. Bad också att bara få korta pass 3-4 timmar, men detta var något han inte kunde lova.
Vi har även nattöppet på helger, då är det alltid lite smått panik i köket/kassan.
Sist jag jobbade natt var jag tvungen att be en av våra vakter att köra mig hem efter nattens arbete då jag inte kunde gå efter 5 timmars arbete.
Till råga på detta så har vårta rutiner när det gäller öppningar och stängningar ändrats.
Förut var vi alltid två stycken som kunde hjälpas åt, men nu ska det sparas pengar och vi ska vara ensamma vid både öppning/stängning.
Det finns inte en möjlighet att jag klarar detta fysiskt, men inte heller detta vill min chef lyssna på.
Saken är den att jag vill undvika att bli sjukskriven då det går att anpassa mitt arbete så pass mycket men snart vet jag inte vad jag ska göra.
Har ingen aning om vad jag har för rättigheter, och vet heller inte var jag ska vända mig.
Tacksam för alla sorts svar!