Roligt att kissa på golvet
Säkert har ni andra ec:are lite tips att komma med. Vi har en 14-månaders som vi har light-ec:at (mest rutin, nästan alltid blöja på) med vad jag tycker rätt stor framgång sen han var 7 v. I vanliga fall har vi kanske 2-3 kissmissar om dan, bajset kommer alltid på toan om han inte är magsjuk.
Så nu börjar jag tycka att det är dags att sluta med blöjorna - det är sommar och han fryser inte om han går naken, han kan själv gå till pottan när han behöver, det blir så mycket lättare att kissa ute om han inte har blöja på... Har då låtit honom vara naken hemma några dagar.
Men det funkar inte. Så fort han blir naken sätter han sig och kissar, även om han nyss varit på toan. Det kan gå 10-15 minuter mellan pölarna och igår satte han sig minsann och bajsade på golvet också. Och i morse vägrade han pottan, men gick direkt bakom toadörren och kissade på golvet.
Phu. Känner mig kass, borde kört naket från början så att han varit van vid det, borde letat efter mer signaler så att han varit bättre på att säga till istället för att han fått kissa "på beställning" när vi tagit honom till pottan. Borde borde borde... Men nu har jag ju inte. Så - hur ska jag gå vidare? Härda ut med pölarna och hoppas att han slutar? Eller gå tillbaka till blöjor och ha honom nåtsånär torr? Köra ett mellanting med kalsonger (har jag inte provat) och se om det kan funka? Vad tycker ni andra?