• Super blondinen

Ska barnen alldrig få sluta med blöja?

Hej såg dett på liberos hemmsida. 19-30kg?
    Ja de tycker väll att barnen alldrig ska få sluta med blöja.
    Vad tycker ni?

Text från Liberos hemmsida:

Libero Up&Go storlek 8 (19-30 kg)

Våra UP&GO-blöjor har väldigt många små elastiska band. De hjälper till att fördela trycket runt mage och lår och gör blöjan extremt flexibel och mjuk att ha på sig. Den perfekta passformen gör också att UP&GO är bekväm och säker att sova i.

Libero UP&GO är Svanenmärkt – det är en garanti för att blöjan varken innehåller lotion, salva, hudkräm eller parfym.

På paketet anges storleken med ett mörkblått färgband och siffran 8.

• Svar på tråden Ska barnen alldrig få sluta med blöja?
  • miljarden

Även om ett barn äldre än två år kissar på sig om ibland så betyder ju inte det att hen måste ha blöjor på sig hela tiden. Om barnet känner skam över att råka kissa på sig känns det som att det måste handla om föräldrarnas kommunikation till barnet. Klart att små barn kissar på sig ibland, inget konstigt med det. Men måste de ha blöja på sig jämt för det? Olyckorna hjälper ju också barnet att lära sig att reagera i tid.

• Busbellan

Eller så får man de barn som behöver ha blöja på natten länge att inte skämmas över det.
    För min dotter var det helt naturligt med en blöja på natten, hon kissade mycket så annars hade vi fått byta lakan flera gånger varje natt.
    Hon var drygt 6 år innan hon slutade med det och hon sov borta ett flertal gånger och skämdes aldrig över sin blöja eftersom vi inte gjorde någon stor affär av det

Mamma till Nora, August och Ella
  • Scarlett
    Busbellan skrev 2011-05-14 08:16:37 följande:

Eller så får man de barn som behöver ha blöja på natten länge att inte skämmas över det.
    För min dotter var det helt naturligt med en blöja på natten, hon kissade mycket så annars hade vi fått byta lakan flera gånger varje natt.
    Hon var drygt 6 år innan hon slutade med det och hon sov borta ett flertal gånger och skämdes aldrig över sin blöja eftersom vi inte gjorde någon stor affär av det

Exakt så tänker jag också.
  • puss
    Helene OSV skrev 2011-05-12 17:52:28 följande:
    Eller så ser man till att ungen går på toa regelbundet! Enkelt!
    jaha. ja, för det är ju en sak som verkligen alltid fungerar för precis alla. nu verkar du verkligen smart! tänk att folk inte kom på det - att ta barnen till toan. toppenlösning!!
    I will mustardize you
  • tokar86a
    Busbellan skrev 2011-05-14 08:16:37 följande:

Låter ksönt att höra.
  • mumama

funderar på om det inte är åldern utan det kanske är som så att ungarna blir fetare o fetare? I min verklighet väger en unge 30 kg när den är runt 8-10 år och då får man väl hoppas att de är torra.

De som har problem t.ex autisktiska barn eller andra funktionhinder så ingår blöjor väl i hjälpmedel?

• Busbellan

Ja visst får man blöjor till sitt funktionshindrade barn och då vill man gärna ha bekväma blöjor vilket libero gör. Nu väger min 8-åring visserligen bara knappt 20 kg än så han klarar sig förhoppningsvis med liberos ett tag till

• Super blondinen
    Busbellan skrev 2011-05-14 21:25:39 följande:
    Ja visst får man blöjor till sitt funktionshindrade barn och då vill man gärna ha bekväma blöjor vilket libero gör. Nu väger min 8-åring visserligen bara knappt 20 kg än så han klarar sig förhoppningsvis med liberos ett tag till
    Får inte ni libero utskrivna? det få vi.
  • Busbellan

Jo det får vi, jag svarade bara på inlägget ovanför mitt. Sitter med telefonen så jag kan inte citera

• Hannathu

Tycker det är fantastiskt att det finns bra blöjor för alla barn som har problem.
    Nu hoppas jag för allt jag är värd att vår lille kille inte kommer behöva använda blöja så länge men risken är ganska stor med hans sjukdom.

• tokar86a
    Hannathu skrev 2011-05-14 21:39:12 följande:
    Tycker det är fantastiskt att det finns bra blöjor för alla barn som har problem.
    Nu hoppas jag för allt jag är värd att vår lille kille inte kommer behöva använda blöja så länge men risken är ganska stor med hans sjukdom.
    Vad har han för sjukdom då?
  • Scarlett

Förresten finns det nattblöjor för sängvätare upp till 50 kilo på coop extra exempelvis.

• Lillsnufflan

Jag har jobbat inom handikappomsorgen och där har vi blöjor även för de som väger hundra pannor! Nej, allvarligt talat. De flesta barn är kanske torra när de nått den storleken men det finns ett otal anledningar till att vissa barn inte är det. Handikapp, tillfällig sjukdom eller bara något annat. Och då är det bra att blöjorna finns. Jag tycker inte det är något att göra någon stor affär av. Jag tror inte att någon tänker "Oj, det finns blöjor för barn som väger 30 kg, då måste min lille Kalle ha blöja så länge". I så fall borde vi väl alla gå med blöja eftersom det faktiskt säljs även till vuxna.

• Scarlett
    Lillsnufflan skrev 2011-05-22 22:45:54 följande:

Jag har jobbat inom handikappomsorgen och där har vi blöjor även för de som väger hundra pannor! Nej, allvarligt talat. De flesta barn är kanske torra när de nått den storleken men det finns ett otal anledningar till att vissa barn inte är det. Handikapp, tillfällig sjukdom eller bara något annat. Och då är det bra att blöjorna finns. Jag tycker inte det är något att göra någon stor affär av. Jag tror inte att någon tänker "Oj, det finns blöjor för barn som väger 30 kg, då måste min lille Kalle ha blöja så länge". I så fall borde vi väl alla gå med blöja eftersom det faktiskt säljs även till vuxna.

*S* Ja vilken bra och praktisk idé...
Svar på tråden Ska barnen alldrig få sluta med blöja?