• Bling1975

Vilka mediciner har du fått inför och efter en ÄD?

Vi ska göra vår ÄD i USA i sommar. De har dock helt andra preparat än vad vi har i Sverige. Jag skulle därför vilja veta vad ni andra som har gjort behandlingen i Sverige eller utomlands har fått för mediciner för att fört synka cykeln med donatorn och sedan bygga upp slemhinnan. Om ni har fått recepten utomlands, har ni kunnat hämta ut de på svenskt apotek?

Stitch längtar efter Lilo
  • Svar på tråden Vilka mediciner har du fått inför och efter en ÄD?
  • vivela

Har gjort försök i Uppsala. Jag fick synarela för att nedregleras och sedan progynon för att bygga upp slemhinnan. Innan ET fick jag progesteronvagitorier. Synarelan slutade jag ed samtidigt som jag började med Progynonet. Progynon och vagitorier fortsatte jag med framt till vår TD.

• Bling1975

Tack, då ska jag föreslå det till min läkare och se vad han säger.

Stitch längtar efter Lilo
  • Ewis08

Hej!

Jag har gjort ÄD både i Estland och i Ryssland. Nu i St Petersburg, som känns mycket bättre och seriösare än i Estland, så fick jag p-piller för att synka mig med en donator. Efter det så har jag fått östrogenplåster (Estradox?), tromby, progynon och prednisolon. Innan ET så ska jag också ta Crinone som är samma som Progesteron.

Lycka till!

• BollanB

Har gjort ÄD i Riga.

Nedreglering med en spruta Procren depot eller Enanton depot. Lägger sig som en klump under huden och portionerar  sakta men säkert ut medicinen under lång tid. Togs ca 5 v före beräknad ET.

Progynon för att bygga upp slemhinnan. Börjar med dem ca 3 v före ET.

Progesteron med start 3 dygn före ET.

Efter ET fortsatte jag med Progynon och Progesteron och tog dessutom Prednisolon (kortison) för att underlätta inplanteringen och Hjertemagnyl (acetylsalicylsyra) för ökad cirkulation.

Lycka till!

Svar på tråden Vilka mediciner har du fått inför och efter en ÄD?