• Kojbe

Vad vet ni om Fas 3?

Ja vad vet ni om detta? Själv hade jag fel på den sista
    Min personliga åsikt om det hela är något bör ändras för sätt gärna arbetslösa i arbete MEN förnedra inte de el ge de oskälig ersättning för att utföra fullgott jobb.....

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Vad vet ni om Fas 3?
  • sirisdotter
    Kojbe skrev 2011-05-12 12:41:56 följande:
    Åhh så hon är så *lyckligt* lottad hon iaf får lite resebidrag   Inte illa....
    Resebidrag -  förstår inte vad du menar?
  • sirisdotter
    solskina skrev 2011-05-12 12:46:45 följande:
    Vaför söker hon inte lönebidrag om hon har kroppsliga problem? Fas 3 are ska vara friska, och redo för den vanliga arbetsmarknaden.

(Hade alla rätt)
    Det  kan  jag   fråga henne.    Menar du att hon skulle fortsätta att jobba för Myrorna och få lönebidrag ni st f 65 %  av a-kassan?    Skulle  Myrorna anställa?   Skulle hon få ut mera pengar??
  • Kojbe
    sirisdotter skrev 2011-05-12 13:43:48 följande:
    Resebidrag -  förstår inte vad du menar?
    Det var jag som läste fel jag tyckte det stod hon fick extra pengar för att betala fäör resorna till och från arbetet.
  • lena 63

Om man är i fas 3 så får man inte göra ett arbete för ett företag och dessa får heller inte ta emot bidrag för att ha en peson i fas 3.. Är det en förening som vill ha hjälp så kan dom få in folk från fas 3. Så är man i fas 3 och utför ett arbete som är det samma som dom anställda så är det helt fel.

• Kojbe

Vad räknas som lämplig sysselsättning
    Sysselsättning i fas tre kan bestå av arbetsuppgifter som annars inte skulle bli utförda eller som höjer kvaliten i verksamheten.

• VirrigaVerna

Alla rätt

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • Kojbe
    VirrigaVerna skrev 2011-05-12 15:24:26 följande:
    Alla rätt
    Bra!
  • enmänniska
    Kojbe skrev 2011-05-12 13:04:54 följande:
    Alltså jag har inget emot arbetsgivaren får bidrag för att sätta folk i arbete men jag har något emot att man förväntas utföra fullt arbete och vad jag förstått många ggr får göra alla skitjobben ingen annan vill göra för en struntsumma.
    Ge folk lön så tror jag de flesta hade jobbat bättre och ansträngt sig för att få stanna och bli anställda *på riktigt*
    Så du menar att en fas3-are utför en massa skitjobb som ingen annan vill göra och det knappt utan lön? I slutet på 1800-talet såg det ut så i Sverige. Och nu är vi alltså tillbaka där?
  • Helle333
    Kojbe skrev 2011-05-12 12:31:02 följande:
    Ja vad vet ni om detta? Själv hade jag fel på den sista
    Min personliga åsikt om det hela är något bör ändras för sätt gärna arbetslösa i arbete MEN förnedra inte de el ge de oskälig ersättning för att utföra fullgott jobb.....
    Ja det beror ju på hur man ser på det. Jag ser på det såhär:

Det ökar inte den enskildes möjligheter till jobb eftersom jag tycker man blir mer isolerad, man får ju inte ens utbilda sig, eller ja nu får man det under oerhört starka regler som inte kommer hålla.
    Det gynnar dessutom arbetsgivarna med gravits arbetskraft.

Ersättningen den som ingår i FAS3 får är ett stort skämt. Väldigt många, skulle nog våga säga att de flesta, får utföra exakt samma uppgifter som dem som är anställda och får riktig lön till skillnad från FAS3:an som får aktivitetsstöd eller försörjningsstöd/socialbidrag.

Arbetagivaren får förutom gratis arbetskraft som ofta får utföra exakt samma jobb som dem anställda PLUS att de får pengar för detta slaveri. Det är säkert inte tänkt så egentligen men det är så det fungerar. Och det är SJUKT. Så nej jag tycker inte om det här med FAS3. Då var det bättre med vänsterns aktiviteter för arbetslösa faktiskt.

• Kojbe
    Helle333 skrev 2011-05-22 16:02:17 följande:
    Ja det beror ju på hur man ser på det. Jag ser på det såhär:

Det ökar inte den enskildes möjligheter till jobb eftersom jag tycker man blir mer isolerad, man får ju inte ens utbilda sig, eller ja nu får man det under oerhört starka regler som inte kommer hålla.
    Det gynnar dessutom arbetsgivarna med gravits arbetskraft.

Ersättningen den som ingår i FAS3 får är ett stort skämt. Väldigt många, skulle nog våga säga att de flesta, får utföra exakt samma uppgifter som dem som är anställda och får riktig lön till skillnad från FAS3:an som får aktivitetsstöd eller försörjningsstöd/socialbidrag.

Arbetagivaren får förutom gratis arbetskraft som ofta får utföra exakt samma jobb som dem anställda PLUS att de får pengar för detta slaveri. Det är säkert inte tänkt så egentligen men det är så det fungerar. Och det är SJUKT. Så nej jag tycker inte om det här med FAS3. Då var det bättre med vänsterns aktiviteter för arbetslösa faktiskt.

Svar på tråden Vad vet ni om Fas 3?