• Anonym (undrar)

Make kollar porr

Jag o min man fick barn för ca 2 månader sedan. Vi har kommit igång med vårt sexliv men har inte sex lika ofta nu eftersom jag är trött o lägger mig så fort bebisen somnat på kvällarna.
    Jag tar hand om bebisen på vardag nätterna när han vaknar ca 2-3 gånger.

Jag har haft misstankar om att min man gör något på toa efter att jag lagt mig och igår konfronterade jag honom när jag märkte att han hade datorn på toa (bebisen vaknade så jag fick gå upp med henne strax efter vi lagt oss).
    Jag vet att min man "sköter sig själv" (vilket är normalt) ibland men jag trodde inte att han kollade porrsidor på nätet.
    Han erkännde och nu känner jag mig sviken.
    Undrar om han tänker på andra när vi har sex osv.

Överreagerar jag? 

• Svar på tråden Make kollar porr
  • Ridmi

fel eller rätt, bara du själv kan svara om du tycker porr är moraliskt fel titta på. Själv finner jag inget fel titta på porr och då tycker jag jämställdhet mellan könen är viktigt. Porr är för mig inget som förnedrar kvinnan. Att titta på porr är för mig inte vara otrogen. Porr kan ge extra lust i ett förhållande.

• Tom Araya
    Anonym skrev 2011-05-22 00:08:22 följande:
    Jo han respekterar mig då han väljer bort något som gör att jag mår dåligt, likväl som jag väljer bort att dricka för mycket alkohol för det får honom att må dåligt. Alltså min kille är fri att gå när han vill om mina åsikter inte passar sig.
    Om någon har uppfattning om dina alkoholvanor kan det bero på ditt betéende under berusning.
    Jag har svårt att se lite porrsurfande, som han dessutom gör när han är själv, kan påverka omgivningen på samma sätt.
  • Anonym (undrar)
    Darling1980 skrev 2011-05-22 16:15:44 följande:
    Så snälla ts, anklaga inte din sambo, var inte arg på honom och behandla hnom inte som en kriminell sexbrottsling. Prata inte "ut om det" och förvänta dig att det löser sig- att han ska lova att sluta se porr och allt blir bra. Din MAN mår inte bra av en sådan lösning, men han kankse ställer upp för din skull, men är det MER rätt?

Sexlivet är en sak, onani ökar oftast då sexlivet sjunker i aktivitet- men man ska inte blanda ihop dem. "Han onanerade tre gånger denna vecka men jag fick bara sex två gånger!!*gråta*" Det är två olika saker, onani är perosnligt, privat, såvida han/hon inte bjuder in sin partner. Så anser jag.

Se porr du med, eller försök tillsammans med din man-hitta porr som du tycker känns okej att han tittar på det?
    Jag äcklades otroligt när jag kom på min sambo med porr...tills ja fick se det själv och insåg att ha inte tittade på "stackars utnytjade thailändskor" eller "barnporr" eller sex med hundar eller gud vet vad, inget extrem, inget våld osv. Även om jag tycker det är hans ensak (inte just med barnporren), så är det kanske en lösning för att du ska känna dig mer trygg med situationen.
    Men face it, man måste inte veta ALLT om vad ens partner gör. PRecis som drömmar och tankar, är även fantasier privata- porr är visuella fantasier, visuellt hjälpmedel, ingenting mer. Ett fåtal män är porrskadade, porrberoende och kanske även börjar stalka porrstjärnor osv- men de är sjuka på heeeelt andra sätt.
    Jag vill absolut inte veta allt vad min partner gör eller fantiserar om.
    Det har nu visat sig att min man inte mår bra av det som pågår nu. Han är beroende och mår dåligt, får ångest osv.
    Vi jobbar på det och han själv vill sluta helt och fullt och jag finns där för stöd.
  • Anonym (undrar)
    Anonym (samma här) skrev 2011-05-22 20:49:32 följande:
    Jag är i samma situation som dig, nästan i alla fall.

Min man talade om för mig under första året av vårt förhållande att han hade "problem" med porrsurfning, han har slutat, men återfallit några gånger. De gånger jag har fått reda på att han har börjat porrsurfa igen (tror att det är tre-fyra gånger på de 6 år vi varit gifta, och ett par gånger innan vi flyttade ihop, när han nyligen hade slutat) har jag nästan brutit ihop, för jag känner det som att han är emotionellt otrogen när han porrsurfar.

Senaste gången var på vår 5:e bröllopsdag, när jag var gravid i 6:e månaden... Det kändes nästan ännu värre, för jag vet att jag sa till honom när jag nyligen hade "plussat" att nu var det inte bara vi två som skulle påverkas...

Det värsta är att jag inte har lyckats få ur honom en anledning till varför han porrsurfar. Han säger att han inte vet, att han inte vill, att han absolut inte vill förlora mig etc Jag försöker acceptera att det kanske är ett beroende som alla andra. Vem kan bli arg på sin man för att han till exempel återfallit till rökning? Jag glömmer bort det ganska snabbt, eller kanske förtränger att det har hänt, för det är jobbigt att älta det hela tiden.
    Låter ungefär lika. Vi går nu i terapi (mest min man) eftersom han mår så dåligt över det och vill sluta helt.
    Lycka till!
  • Darling1980
    Anonym (undrar) skrev 2011-05-23 15:50:13 följande:
    Det har nu visat sig att min man inte mår bra av det som pågår nu. Han är beroende och mår dåligt, får ångest osv.
    Vi jobbar på det och han själv vill sluta helt och fullt och jag finns där för stöd.
    Om jag gjorde något (som är rätt naturligt) som andra (fräsmt kvinnor och min partner) fördöme roch skuldbelägger och fyller med skam- så skulle jag också få ångest och "ångra mig" när jag blir påkommen och det blir ett liv om det.

PRecis som många känner runt tex sex.
    Som andrs agt- Moralen är upp till dig, men det är din moral och säger du "mig eller porren" så ger du din man ett orealistiskt ultimatum anser jag - som kommer att reusltera i två saker; Han msåte ljuga för dig och fortsätter kolla på porr i smyg, eller så går ni skilda vägar och han möter en kvinna som inte blir helt utöver sig för porr...

Försök sätta dig in i vad som sker utan att skuldbelägga det han gör. Förstår att du blev chockad, arg, besviken och överraskad.
  • Anonym

Ert sexliv är väl inte direkt på topp just nu med en tvåmånaders bebis och allt vad det innebär. Och det är fullt förståligt att du är trött. Jag tycker inte att du ska oroa dig över att din partner tillfredställer sina behov med hjälp av porr. Men du kan ju säga att han inte behöver smyga med det på toaletten. Och bekymra dig inte över att han skulle tänka på andra när han är med dig - varför skulle han? Det ena tar inte ut det andra. Det är porren som är ett substitut för dig, nu när du är trött - inte tvärtom.

• Anonym
    Anonym (undrar) skrev 2011-05-12 14:59:45 följande:
    Jag o min man fick barn för ca 2 månader sedan. Vi har kommit igång med vårt sexliv men har inte sex lika ofta nu eftersom jag är trött o lägger mig så fort bebisen somnat på kvällarna.
    Jag tar hand om bebisen på vardag nätterna när han vaknar ca 2-3 gånger.

Jag har haft misstankar om att min man gör något på toa efter att jag lagt mig och igår konfronterade jag honom när jag märkte att han hade datorn på toa (bebisen vaknade så jag fick gå upp med henne strax efter vi lagt oss).
    Jag vet att min man "sköter sig själv" (vilket är normalt) ibland men jag trodde inte att han kollade porrsidor på nätet.
    Han erkännde och nu känner jag mig sviken.
    Undrar om han tänker på andra när vi har sex osv.

Överreagerar jag? 
    Kollar inte de flesta på porr? Jag trodde alla gjorde det, min flickvän gör det, jag gör det, mina vänner gör det. Men det kanske inte är så?

• lawendela

Alltså , lägg av med det där.. Va glad att du har en man som är sexuell istället.. 

• Anonym (hmm)

Min pojkvän tittar på porr och jag vet - alla gör det! Ändå mår jag så jäkla dåligt över det. Det känns som om jag inte räcker till och som om vårat sex inte duger. Kanske ska tillägga att vi inte bor tillsammans så vi kan väl kanske inte ha sex sådär jätteofta, brukar bli 2-3 ggr i veckan. Men ändå, jag mår dåligt över det. Jag själv kollar inte på porr och ser inte vitsen med det, och han får väl göra som han vill. Jag tycker inte om tanken att han tänder på en himla massa andra nakna brudar och på sätt och vis har sex med dem....

men jag antar att jag är känslig och överreagerar också. Därför försöker jag låtsas som jag inte bryr mig. Vill ju inte bestämma över honom. Men jag skulle må så mycket bättre om det bara var jag och ingen annan! Känns lite som otrohet Rynkar på näsan

• Josse112
    Anonym (undrar) skrev 2011-05-23 15:50:13 följande:
    Det verkar alltså bli omprogrammering Skrattande!

Sommaren är påväg. Solen strålar som aldrig förr och blommorna trängs i gräset...

Allt till äran av porrmutationens omvändelse!

Slutet gott, allting gott. Punkt
  • Anonym (undrar)
    Darling1980 skrev 2011-05-23 16:18:00 följande:
    Om jag gjorde något (som är rätt naturligt) som andra (fräsmt kvinnor och min partner) fördöme roch skuldbelägger och fyller med skam- så skulle jag också få ångest och "ångra mig" när jag blir påkommen och det blir ett liv om det.

PRecis som många känner runt tex sex.
    Som andrs agt- Moralen är upp till dig, men det är din moral och säger du "mig eller porren" så ger du din man ett orealistiskt ultimatum anser jag - som kommer att reusltera i två saker; Han msåte ljuga för dig och fortsätter kolla på porr i smyg, eller så går ni skilda vägar och han möter en kvinna som inte blir helt utöver sig för porr...

Försök sätta dig in i vad som sker utan att skuldbelägga det han gör. Förstår att du blev chockad, arg, besviken och överraskad.
    Ne nej, jag skuldbelägger honom inte alls. Tycker inte det är konstigt att vissa porrsurfar och jag är medveten om att det är vanligt. Dock inget jag tänder på men skuldbelägga dem som gör det gör jag absolut inte.
    Jag blev besviken på "smusslandet" han gjort.
    Han mådde dåligt över detta innan vi träffades o jag är besviken på honom för att han inte delade med sig av sina känslor utan gått o mått dåligt själv.
    Han känner stor skam (och har gjort under många år), men det är inget jag påverkat.
Svar på tråden Make kollar porr