Darling1980 skrev 2011-05-22 16:15:44 följande:
Så snälla ts, anklaga inte din sambo, var inte arg på honom och behandla hnom inte som en kriminell sexbrottsling. Prata inte "ut om det" och förvänta dig att det löser sig- att han ska lova att sluta se porr och allt blir bra. Din MAN mår inte bra av en sådan lösning, men han kankse ställer upp för din skull, men är det MER rätt?
Sexlivet är en sak, onani ökar oftast då sexlivet sjunker i aktivitet- men man ska inte blanda ihop dem. "Han onanerade tre gånger denna vecka men jag fick bara sex två gånger!!*gråta*" Det är två olika saker, onani är perosnligt, privat, såvida han/hon inte bjuder in sin partner. Så anser jag.
Se porr du med, eller försök tillsammans med din man-hitta porr som du tycker känns okej att han tittar på det?
Jag äcklades otroligt när jag kom på min sambo med porr...tills ja fick se det själv och insåg att ha inte tittade på "stackars utnytjade thailändskor" eller "barnporr" eller sex med hundar eller gud vet vad, inget extrem, inget våld osv. Även om jag tycker det är hans ensak (inte just med barnporren), så är det kanske en lösning för att du ska känna dig mer trygg med situationen.
Men face it, man måste inte veta ALLT om vad ens partner gör. PRecis som drömmar och tankar, är även fantasier privata- porr är visuella fantasier, visuellt hjälpmedel, ingenting mer. Ett fåtal män är porrskadade, porrberoende och kanske även börjar stalka porrstjärnor osv- men de är sjuka på heeeelt andra sätt.
Jag vill absolut inte veta allt vad min partner gör eller fantiserar om.
Det har nu visat sig att min man inte mår bra av det som pågår nu. Han är beroende och mår dåligt, får ångest osv.
Vi jobbar på det och han själv vill sluta helt och fullt och jag finns där för stöd.