• Anonym (Nej tack)

Mirena hormonspiral = minskad lust?

Jag har ingen sexlust öht. Vill inte ha sex med min man, fantiserar inte om någon annan och har ingen som helst lust att onanera längre.
    Jag funderar på om detta kan bero på min hormonspiral? Det står inget om minskad sexlust bland biverkningar och BM sa heller inget när den sattes in, men det kanske är någon här som har erfarenhet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-13 07:29
    Minskad sexuell lust är en vanlig biverkning enlikt bipacksedeln ser jag nu. Läste visst för snabbt innan.
  • Svar på tråden Mirena hormonspiral = minskad lust?
  • Anonym

Puffar lite eftersom jag funderat pa en san spiral

• Anonym (PorrSmurfan)

Jag har haft Mirena hormonspiral i 2 år nu, har inte märkt av minskad lust. Men alla är olika...

• Anonym (Jag vet)

Jag har haft min hormonspiral i 4år och min lust har minskat. men den kommer i vågor. vissa dagar jag är som galen och vill ha hela tiden sen kan det gå 3 veckor utan att jag vill ha...

Det är tyvärr vanligt

• jonte02

Tråden är ju inte pinfärsk, men tänkte ändå bidra med det jag läst mig till rörande Mirena och dess biverkningar. Min fru har en hormonspiral och hon har inte någon större sexuell lust. Detta behöver ju inte enbart vara p.g.a Mirena, men absolut en av kandidaterna :)

Jag är absolut ingen expert i ämnet, men enligt bipacksedeln/infohäftet så finns minskad sexuell lust med som biverkning bland vanligt förekommande biverkningar. D.v.s förekommer hos fler än 1 av 100 användare. Detta står att läsa på FASS hemsida, vilken tillverkaren BAYER är ansluten till.

Cheers!

Svar på tråden Mirena hormonspiral = minskad lust?