• Super blondinen

Nån som testat Tushies blöjor?

Som rubriken lyder är det nån som testat Tushies blöjor?
    Hur var de?
    Hur är passformen mm?

Info som jag hittade:

Dom enda engångsblöjorna i världen som inte innehåller några som helst superabsorbenter/kemikalier.

Fyllda med bomull och pappersmassa gör dom perfekta för känslig babyhud och bättre för miljön. Ett utmärkt komplement till tygblöjor.

Blöjor utan superabsorbenter är också bra att använda vid potträning eftersom barnet känner när det blir blött till skillnad från vanliga blöjor där vätan döljs av kemikalier.

Studier har bevisat att barn som använder tygblöjor och Tushies blir torra tidigare än barn som använder andra blöjor.

Läs mer på www.tushies.com

Storlek:

Small 3-6 kg 40 blöjor per paket
    Medium 5 -10 kg 30 blöjor per paket
    Large 10-15 kg 22 blöjor per paket
    x-large 12 kg > 20 blöjor per paket

• Svar på tråden Nån som testat Tushies blöjor?
  • Maja333

Jag använde Tushies. Jag har också använt ett annat märke som jag trodde var utan superabsorbenter(?). Jag använde mest tygblöjor men ibland Tushies. De är förstås något tjockare än blöjor med superabsorbenter, annars har jag inget att klaga på. Sedan håller de förstås inte lika länge (innan det läcker ut och blöter ner byxorna). Det är ju en del av meningen. Men jag märker tydlig skillnad på att de är snällare mot stjärten med dessa än superabsorbentsblöjor. De håller inte för hela natten om man inte har barn som är nästan torra. För min del har jag absolut tyckt det varit bra att kunna ha dessa ibland på dagen när det är enkelt med pappersblöja men där jag kommer att byta inom 3 timmar kanske.

Svar på tråden Nån som testat Tushies blöjor?