• lisa73

Lärare med bf sept/okt

Andra barnet är beräknat till 7/10, fortfarande föräldraledig med första. Ska meddela rektorn i nästa vecka att jag är gravid. är osäker på om jag ska börja jobba i mitten av augusti eller fortsätta ledigheten tills barnet kommer. Skulle på ett sätt vara kul att jobba lite igen, men kanske orättvist mot eleverna att få ett lärarbyte redan efter 1,5 månad.
    Ni som har varit eller kommer att vara i liknande situation har ni gått i tjänst? Har ni startat upp som vanligt eller fått andra uppgifter?

• Svar på tråden Lärare med bf sept/okt
  • bergan

Alltså jag kommer inte riktig var i samma sits men lite...jag jobbar som idrottslärare och kommer börja jobba i aug och kommer få knodd i januari om allt går bra. Kommer alltså jobba en termin. Ingen på mitt jobb vet ännu då jag bara är v5. Jag ska bli klasslärare samt jobba på högstadiet för första gången. Så det känns ju lite taskigt mot klassläraren jag ska jobba med att bara var med hösterminen och starta upp klassen sen inte var kvar men nu är det som det är.
    Om jag vore dig skulle jag kontakta chefen och se möjligheter att få andra arbetsuppgifter för de måste ta emot dig. Men som du säger så 1,5mån är ju kort tid.

• Två tjejer 04 06

Är inte heller i samma sits. Jag jobbar på mellanstadiet och lämnar nu en 6:a. Till hösten kommer jag inte ha något klassansvar, utan gå lite "extra", vicka, fixa bibliotek och städa och hålla ordning. Jag kommer att jobba ca 1 månad. Du har rätt att jobba! Kanske inte helt lämp att vara klf, men det bestämmer ju du o rektor ihop!

Lycka till!

Svar på tråden Lärare med bf sept/okt