• Minifer

Hjälp, vad ska jag sjunga?

Hej! I juni skall vi döpa vår lilla tjej i kyrkan och jag har råkat bestämma att jag ska sjunga något, men kan för mitt liv inte bestämma mig! Vill att det skall vara en svensk ballad/visa som funkar med piano och som inte är söndertjatad. På kanske-listan finns di levas 'miraklet' samt thåströms 'stjärna som är din'. Har ni fler förslag? Jag har väldigt dålig koll på svensk musik tyvärr. Nämp!

• Svar på tråden Hjälp, vad ska jag sjunga?
  • LillaVanilla

Vi har både präst, organist och solist i familjen men man vill ju inte riktigt fråga dem. Man vill ju ha något som inte förekommer på vart och vartannat dop. Svårt att välja...

• Dutt09
    LillaVanilla skrev 2011-05-16 23:01:46 följande:
    Helt underbar! Jag gillar ju den danska versionen med Gasolin, men den texten är inte lika lämplig.

Text och musik, var fick ni tag i det? Eller tog ni ut det själv?
    Nej, den svenska versionen är helt klart mer lämplig för dop Glad

Här är texten: www.bhonus.se/texter/LILLE%20DU.pdf

Vi valde att läsa den som dikt i stället för att sjunga, eftersom vi ville att den skulle komma från oss (men varken jag eller min man ville sjunga). Men jag antar att man måste kunna använda noterna från den danska versionen.
  • hjohanna

sareks lilla barn är med på min kanske-lista :)

Madicken & Emma - mina hjärtan!
  • skyrocket

Skriver så att jag kan hitta tillbaka. (går inte att lägga till som favorit från mobilen)

• VildVittra

Vid din sida av Linda Andersson Burström sjöng jag vid vår dotters dop =)

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Mini BF 18 aug 2011
  • flingansnö

På min sons dop sjöng jag Prins Noel. På min dotters dop sjöng jag en barnvisa som min mamma brukade sjunga för mig när jag varliten, Vi har en tulta heter den, finns på både svenska ocn norska insjungen googla så hittar du den, inte ett öga var tort vill jag lova!

• Minifer

Tack fina ni för förslag! Det blev till sist "du är allt" av Sonia Aldén. Hade tänkt sjuga "miraklet" av dileva, men när jag skulle öva med Kantorn funkade det inte alls, men så låg av en slump noterna till "du är allt" på pianot så jag högg den. Och det gick bra =) Tack igen!

• Mallas

Vilka bra tips! Håller på att planera för sonens namngivning och letat efter någon låt som ska sjungas alt spelas. Tipsen här är toppen!

Svar på tråden Hjälp, vad ska jag sjunga?