• Lurkans

Vad skulle ni göra?

Vet inte om detta inlägg kommer rätt nu...

Men vad skulle ni göra?

Jag lever just nu med en kille sedan 4år tillbaka, och vi har en son tillsammans på 11månader.
    Problemet är att det är mycket bråk, min kille hjälper mig inte med våran son, utan jag får göra allt själv, frågar jag så kommer det någon bort förklaring hela tiden.. Det är alltid något, jag får höra att om jag tjatar på han att han ska hjälpa till så drar han sig tillbaka och vill ännu mindre..

Detta gör så jag vill lämna min sambo, då jag anser att han inte bryr sig om sin son, och skiter i familjen, han är arbetslös och söker inte arbete, jag betalar just nu ALLT. Jag har sagt åt han och då påstår han att han söker men han gör de inte. Jag kan inte ens gå och ducha ifred, för då kommer han in med våran son i duchen och sejer att han oxå ville ducha...

Problemet är att varje gång jag sagt jag tänker lämna han så börjar han hota mig med massa saker och sista gången så slutade de i slagsmål..

Han påstår att jag förstör hans liv om jag lämnar han, att han hamnar på gatan, pga jag betalar allt...  Vet inte vad jag ska göra, jag vill flytta men vågar inte... :/  och samtidigt så känner jag om jag flyttar så blir han ju utan bostaad... Vet inte ut eller in längre...  

• Svar på tråden Vad skulle ni göra?
  • belive 23

Jag tycker att du ska prata med dina föreldrar el någon vän, el en kvinnojour  och lämna din sambo så fort du kan..

specielt om han ( börjar )blir  våldsam.
    min förra pojkvänn på minner om din pojkvänn, han sökte inte heller jobb, levde på mig och sina förldrar.
    hjälpte inte till hemma med någontig istortsätt.
    han började säga elaka saker först, sen kom ett slag sen rätt som det va var det han som slängde ut mig i stentrappan och låste dörren, där stog jag -23 grader och inga kläder..
    (ifersig så drack han han mycket så det va oftast då det vart värre)

Men det jag vill seja är att om du stannar nu, så kommer det bara att fortsätta. När jag kom ifrån mitt x så kunde jag inte äns bestämma om jag ville ha pasta el ris, om jag ville vara ute el inna , jag kunde inte låta nån hjälpa mig med saker,  efter som  jag va så van att göra allt. man blir helt konstig..
    droppen va när jag jobbade och hade ett möte längre bort, och jag skulle ut och äta på lunchen, och jag va tvunge att komma hem och gå ut med våran hund fast han va hemma, för han hade varit vaken på natten vid datan. det va då mina arbetskompisar sa ifrån och räckte ut sina händer och sa nu ska du lämna  honom du kan inte ha det så här längre, det va det som behövdes..

du måste tänka på dig sj och din sån, din kille klarar sig, han får bo hos en kompis el soss..  man kan inte få hur många chanser. det bästa är om du har någon el några som du kan få stöttning av, har du det? Du är värd ett bättre liv. det är alla.

• Sunshine2010

Jag har varit i din situation, mitt ex och dotterns pappa var precis likadan. Vår historia var våldsam och det tog mig lång tid, alldeles för lång tid att lämna honom. Kärlek, idioti, rädsla, kombinationen av dessa gjorde att jag inte lämnade honom förrän 1 månad efter att min dotter fötts. Han var otrogen före, under och efter födelsen av min dotter. Misshandel fanns också med i bilden, börjar med hårda ord, knuffar och till slut slag.

Jag tappade hår och fick ett nervöst sammanbrott och inte förrän då lämnade jag honom.

Det är jättesvårt, jag vet, men tänk på din son och vad du är värd. Är detta vad du vill leva med? Jag vet att iden är fostra sitt barn tillsammans men man ska tolerera skit för det.

Jag lovar att det blir bättre, du kommer att känna dig stark och stolt över att ge din son ett bra liv utan dåliga förebilder.

Idag lever jag med en man som kanske inte är världsbäst på att städa efter sig, men han älskar mig och min dotter och arbetar hårt för att vi ska ha det bra, allihopa.

Du är värd det bästa! Lycka till!

Svar på tråden Vad skulle ni göra?