• Pechi

Susana Quintel akupunktör i Sthlm, någon som gått hos henne?

Jag står nu inför mitt 5:e IVF och har gått på akupunktur på Birka kliniken (Susana Quintela) i 9 månder. jag lyckades bli gravid vid vårt 4:e IVF men fick missfall i v6.
    Jag funderar nu på om jag ska fortsätta att gå hos Susana eller byta till en annan akupunktör och undrar ifall det är ngn annan som gått hos henne och lyckats med IVF. Hur har ni uppfattat henne?

• Svar på tråden Susana Quintel akupunktör i Sthlm, någon som gått hos henne?
  • callimero

Jag gick dit i ungefär ett år men lyckade tyvärr inte med de ICSI vi hann avverka under tiden. Tror absolut hon kan sin sak men tillslut blev jag bara mer stressad då hon var så anti hormoner och ivf. Ledsnade på att behöva förklara att vi är tvungna till detta pga grav manlig faktor så jag slutade. Har faktiskt fått fler ägg vid försöken utan akupunktur men det kan bero på en massa andra faktorer. Har hört gott om Sophie Lagerkrantz om du vill byta.

• Pechi

Tack för ditt svar Kalimero! Jo, vet att hon är anti hormoner och IVF, har tappat lite förtroende för henne även fast jag som du absolut tror att hon kan sin sak, det är mer en magkänsla...
    Så nu funderar jag som sagt på att byta inför vårt 5:e IVF som jag tror kommer bli i augusti.
    Ja, jag har inga direkt kurva vid mina IVF:er, IVF 1 fick jag ut 9 ägg, ingen akupunktur, IVF 2 fick ut 6 ägg, kort akupunkturperiod innan, IVF 3, fick ut 6 ägg, kort akupunkturperiod innan, IVF 4, fick ut 7 ägg, gått på akupunktur i 9 månader och blir gravid men får sen missfall.
    Vet inte om den långa akupunkturbehandligen kan vara anledningen till att jag fick mitt första + någonsin....

• Anitas

Jag har gått hos Susana och fått hjälp mot barnlöshet. Jag fick hjälp med att stärka kroppen och få ordning på mina hormoner innan jag försökte att bli gravid igen. Jag fick behandling i ett år innan jag försökte att bli gravid igen och då lyckades det. Det är inte lätt med pressen med bio-klockan som går och den enorma längtan man har efter ett barn men jag tror att för mig hjälpte det att det fick ta sin tid och vänta in kroppen. Bara mina tankar...

Svar på tråden Susana Quintel akupunktör i Sthlm, någon som gått hos henne?