• Familjeliivsfinastenick

Har du någon dold fördom?

0 rätt - Du är en person med ytterst få men konstiga fördomar. Nej det var inte råttorna som spred pesten du kan lägga ner den facebookgruppen nu.

1-3 rätt  Av alla sorgliga fördomar på denna jord har du 1-3 stycken.Vanligt förekommande fördomar i denna grupp är.
    * Att  Sverigedemokrater är nazister
    * Att Göteborgare är särdeles roliga och trevliga.
    * negerbollen är utrotningshotad

4-7 rätt Du är ett högre stående väsen totalt befriad från fördomar och enbart fylld av kunskap och visdom.

8-10 rätt Detta är illa riktigt riktigt illa.
    Stockholmare tror sig bo i mitten av sverige och vara bättre än andra svenskar, Romer stjäl och Somalier är vettvillingar. Du är tyngd av fördomar!
    Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Har du någon dold fördom?
  • IsDimma

Sju rätt missade livet är som bäst, att vara född svensk och du är en kriminell man.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Empiiis
    Familjeliivsfinastenick skrev 2011-05-16 10:40:54 följande:
    Du tror gött om Göteborgare?
    Nej fy fan Kräks
  • FarbrorKanin

5 rätt fick jag minsann, det borde vara en läxa för dom som tycker vi pensionärer är mossiga kvarlevor från medeltiden.

• VirrigaVerna

6 rätt

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • Embla

6 rätt

Jag vill bestämt påstå att alla människor har fördomar, även vi med 4-7 rätt. Jag definierar en fördom som en åsikt man hyser innan man har personliga erfarenheter och/eller kunskap om något. Jag ser det som att det inte går att undvika att ha fördomar om sådan man inte har kunskap/erfarenhet av. Jag ser det som varje individs ansvar att skaffa sig den kunskapen/erfarenheten så långt det är möjligt. Ibland stämmer fördomen överens med de senare förvärvade kunskaperna/erfarenheten, ibland stämmer den inte alls. Personer som försöker hävda att de är fördomsfria ser jag på med misstänksamhet (ibland handlar det om semantik, bara).

• TeamCaz

4 rätt, men ganska nöjd ändå ;)

4-7 rätt Du är ett högre stående väsen totalt befriad från fördomar och enbart fylld av kunskap och visdom.

Jag Älskar Min Fina Familj
  • Familjeliivsfinastenick
    Embla skrev 2011-05-16 19:33:39 följande:
    6 rätt

Jag vill bestämt påstå att alla människor har fördomar, även vi med 4-7 rätt. Jag definierar en fördom som en åsikt man hyser innan man har personliga erfarenheter och/eller kunskap om något. Jag ser det som att det inte går att undvika att ha fördomar om sådan man inte har kunskap/erfarenhet av. Jag ser det som varje individs ansvar att skaffa sig den kunskapen/erfarenheten så långt det är möjligt. Ibland stämmer fördomen överens med de senare förvärvade kunskaperna/erfarenheten, ibland stämmer den inte alls. Personer som försöker hävda att de är fördomsfria ser jag på med misstänksamhet (ibland handlar det om semantik, bara).
    Insinuerar du att detta quiz inte speglar verkligheten och att resultatet inte går att ta som sanning?
  • Embla
    Familjeliivsfinastenick skrev 2011-05-18 16:20:42 följande:
    Insinuerar du att detta quiz inte speglar verkligheten och att resultatet inte går att ta som sanning?
    Va? Skulle jag?Oskyldig
  • Alla bra nick är upptagna

5 rätt... Den sista var ju en kuggfråga!

• Stinky

Attans. Bara fem rätt.

Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några. Alltså: en sminkad gris är fortfarande en gris!
  • Midka

4 rätt och jag känner mig som:
     Du är ett högre stående väsen totalt befriad från fördomar och enbart fylld av kunskap och visdom. 

• Kitsune

5 av 10.

It seems to me that we all look at Nature too much, and live with her too little.
  • Honeybunny

Ditt resultat: 3 rätt av 10 möjliga, du har försökt 1 gånger.

Quizet har tagits av 129 person(er) och det genomsnittliga resultatet för alla deltagare är 4 rätt.

Svar på tråden Har du någon dold fördom?