• Sashimi

Vilka leksaker älskar er 1-åriga dotter?

Jag vet att barn är olika och gillar olika saker men jag vill ändå kolla med er.. Vad gillar er 1-åriga dotter att leka med mest? Vad för slags lekar och leksaker? Tips mottages tacksamt då jag har en aaaaktiv dotter!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 14:59
    När jag skrev 1-åriga så menade jag de som precis fyllt 1 år.

(Och det är säkert ingen skillnad på vad 1-åriga pojkar och 1-åriga flickor gillar, så ignorera min klumpiga formulering ovan.)

• Svar på tråden Vilka leksaker älskar er 1-åriga dotter?
  • Villimey

Vad skiljer 1-åriga pojkar och flickor åt? Är bultbrädor, knoppussel, duplo, lära gå vagnar och dragleksaker för tekniskt avancerade för flickor

• varfördåför

lillan blir iof två om två veckor, men ännu är hon ett

hon älskar att kläut sig och att måla med turchpennor idag lekte hon lite med en docka också som hon beddade ner i min säng, men det var mer undantag än regel det.

nepp... kan inte stava... sorry!
  • Ragnar

Min dotter som är 19 månader tycker mest om sin storebrors leksaker. Hon älskar bilar och duplolego. Hon har nyligen fattat att man kan sätta ihop legobitarna. Tidigare var det roligast att bara rota runt i lådan och plocka i och ur bitarna. Allt i kökslådorna och skåpen är också roligt och vi har en låda och ett skåp utan barnlås med ofarliga saker som hon får leka med. Hon tycker också om böcker, helst med bilar eller djur.
    Leksaker ur leksaksaffärer som är tänkta för 1- och 2-åringar intresserar henne inte det minsta.

• varfördåför

saker som låter glömde jag, typ speldosor, och även mobiltelefoner som hon lodsas prata i

nepp... kan inte stava... sorry!
  • Sashimi
    Villimey skrev 2011-05-16 14:43:50 följande:

Vad skiljer 1-åriga pojkar och flickor åt? Är bultbrädor, knoppussel, duplo, lära gå vagnar och dragleksaker för tekniskt avancerade för flickor

Jag vet inte!
  • Pia och Elna

Jag måste nog säga att burkar av olika slag är favoritleksakerna. Det ska går för henne själv att öppna och stänga dem och att lägga i och plocka ut saker är superkul. De är mer populära än alla leksaker. Sen älskar hon böcker av alla slag men speciellt sådana med kännmaterial.

• emmizenma

Har en tjej som blir 1 år idag....
    Alltså hon leker inte med nått speciellt på det viset... men Just nu är favoriten iof att stoppa i och ur saker ur något tex en väska, hink, kastrull, låda eller liknande.
    Även att klättra är en favorit just nu

• Pia och Elna
    emmizenma skrev 2011-05-16 15:05:07 följande:
    Har en tjej som blir 1 år idag....
    Alltså hon leker inte med nått speciellt på det viset... men Just nu är favoriten iof att stoppa i och ur saker ur något tex en väska, hink, kastrull, låda eller liknande.
    Även att klättra är en favorit just nu
    Våra döttrar låter lika Mer vild än tam och lyckas komma upp på det mesta, suck.
  • Mammisen

Min son blir ett på fredag. Han älskar sin brio draghund. Sen spenderar han typ all sin tid med att sortera saker och lägga alla saker på speciella ställen där han tycker de passar bra. Sen ser han otroligt stolt ut ;)

Annars är väl kastrullerna en hit. Han har inte fått leksaker på ett tag då vi vill ge många på födelsedagen men jag tror han kommer älska det han får. B la hopphäst, Plocklåda, docka (just det, på ÖF älskar han dockor så nu får han en egen att ha hemma, Mm..

• SillaLóa

Min dotter älskar sin spargris, föreställande Barbapappa-familjen. Hon älskar också att leka med kläder, bollar, nallar och vagnar. Hon är också glad för speldosor.

• M  och  M

Stapelleksaker, bilar, skor, nycklar, böcker, lära-gå-vagn, bobbycar, klättra, musikinstrument, typ piano med olika ljud, bollar som kör i en bana, klossar att stapla och plocklådor är saker min dotter älskar att göra och leka med

Svar på tråden Vilka leksaker älskar er 1-åriga dotter?