tosse9 skrev 2011-05-16 15:36:48 följande:
Födde en pojke i 35+0 2009. Allt gick bra. Sjukskriven pga hotande förtidsbörd från v 28 (förkortad tapp, massor av sd).
Historien har upprepat sig, exakt samma som sist, vid samma tidpunkt. Har nu kommit till 33+5. Cervix dessutom mjuk nu. Sista tre - fyra dagarna tilltagande "mensvärk" och ryggvärk av sammandragningarna, vilket jag inte haft innan. Har för mig att det blev så sist också, ett tag innan plutten kom.
Hur var det för er? Skulle vara jätteintressant att höra. Är beredd på födsel inom det närmaste, men hoppas att liten stannar kvar ett par veckor till.

Jag var som du sjukskriven från dock vecka 25 med beordran på sängliggande pga förkortat tapp gick då på kontrller av tappen 1-2ggr v + blodblandade flytningar som kom och gick, sen i v.30 fick jag kraftig mensvärk då konstaterde förlossningen att jag hade värkar fast för små bara runt 30i styrka och att tappen var ännu mera förkortad 2.7cm.. tisdag v.31+3 hade jag jätte mensvärk och ryggvärk men min förlossningsläkare då jag var inne gången tidigare tyckte bara jag hade pinnvärkar och skulle stå ut, så tänkte bara på dem..(jag egentligen hela tisdagen hade fått andas igenom värkarna..) tills onsdag morgon 31+4 då jag inte ens kunde gå 4m utan att få en värk. så var inne hos bm vid 8 och hon kollade med förlossningläkaren igen för ev extra koll idag men han gav henne samma svar att det bara var pinvärkar fast hon förklarade mina värkar, hade dock ej avtagit till 15 så skulle jag kontakta usö för det är dem som har hand om ev förtidiga födda barn.. så hem och satt på yogaboll/varmdush/sängen tills jag vid 13 ej orkade mer och ringde hem sambon och sen ringde usö som tyckte jag skulle komma in direkt, där var jag öppen 10cm och inom 1timme kom lilla linus ut... så snabbt kan det allt gå... har ätit bricanyl sedan sjukskrivningen också.. hade gbs när de kollade mig på förlossningen..