• Mammatill2troll

vad tycker ni om

Jag har en bekant/vän ja ärligt talat vet jag inte vad hon är men skit samma...

Hennes ena dotter är jätte intresserad av hästar,det är bara hästar hela tiden.Nu vill dotern börja på ridskola eller kolla runt om det finns någon i närheten som kan behöva hjälp med sin häst.

mammans svar:Nä det har jag inte råd med du så syselsätta digm ed något annat hemma.det finns massor du kan göra.

Nu igår höll jag på att gå i taket.Mamman har börjat rida i ett stall i närheten hon betalar 500 kr i månaden,medans hon säger till dottern att dom inte ha råd.
    Jag tycker det är fruktansvärt elakt,Allt dottern önskar är att få hålla på med hästar,nä istället får hon vara hemma med henns syskon och ta hand om dom medans mamma är iväg och rider och fixar med hästen 3-4 ggr i veckan.

Mamman tycker inte detta är orättvist alls,utan barnen ska lära sig att man inte kan få allt här i världen.Förvånad
    Håller väl kanske med till en viss del,men jag anser att det samtidigt är viktigt med en hobby.

Men enligt henne är jag helt fel ute!Barnen behöver ingen hobby dom har det dom gör hemma med städ,tvätt och passa syskon samt skola.

Ibland får hon mig verkligen att se rött!

Nu har jag fått skriva av migGlad

• Svar på tråden vad tycker ni om
  • cicci85

Väldigt konstig inställning. De flesta hästmänniskor vill ju gärna att barnen ska vara intresserade! Får inte dottern ens följa med mamman när hon rider och pyssla med hästarna?

• Mammatill2troll
    cicci85 skrev 2011-05-18 10:10:28 följande:
    Väldigt konstig inställning. De flesta hästmänniskor vill ju gärna att barnen ska vara intresserade! Får inte dottern ens följa med mamman när hon rider och pyssla med hästarna?
    nej för hon måste passa sina syskon som är några år yngre.Hel konstig inställning!
    när man är hos dom får man inställningen av att hon använder arnen lite som "springpojkar" tex
    hämta det,kan du göra det eller kan du göra så.Nu måste du passa dins syskon för nu ska jag iväg och träna hundarna.
    Ni måste laga mat själva  mm...
  • trollmor

Vad hemskt, har man inte råd att tvÅ i en familj rider så får man kompromissa!

• casjacool

de e ju jätte bra om barn har en hobby, heldre dom e i stallet än, ränner runt på stan

• Tant Herta

Kan inte dottern följa med sin mamma, fruktansvärt ego moder och jag tycker du ska visa våra inlägg för henne! Hon kommer bara skapa ett hat och en osannolik avundsjuk av sin dotter!

• Mammatill2troll
    Tant Herta skrev 2011-05-19 11:29:03 följande:
    Kan inte dottern följa med sin mamma, fruktansvärt ego moder och jag tycker du ska visa våra inlägg för henne! Hon kommer bara skapa ett hat och en osannolik avundsjuk av sin dotter!
    Någon måste passa små syskonen och oturligt nog är det ju den äldsta som får göra det.
    Hon har sett tråden och det blev ett himla liv.Men det bryr jag mig inte om!Jag tycker att hon gör fel.
    JAg tycker det är otroligt fult gjort att säga nej vi har inte råd och sen börja med hobbyn själv
Svar på tråden vad tycker ni om