vad tycker ni om
Jag har en bekant/vän ja ärligt talat vet jag inte vad hon är men skit samma...
Hennes ena dotter är jätte intresserad av hästar,det är bara hästar hela tiden.Nu vill dotern börja på ridskola eller kolla runt om det finns någon i närheten som kan behöva hjälp med sin häst.
mammans svar:Nä det har jag inte råd med du så syselsätta digm ed något annat hemma.det finns massor du kan göra.
Nu igår höll jag på att gå i taket.Mamman har börjat rida i ett stall i närheten hon betalar 500 kr i månaden,medans hon säger till dottern att dom inte ha råd.
Jag tycker det är fruktansvärt elakt,Allt dottern önskar är att få hålla på med hästar,nä istället får hon vara hemma med henns syskon och ta hand om dom medans mamma är iväg och rider och fixar med hästen 3-4 ggr i veckan.
Mamman tycker inte detta är orättvist alls,utan barnen ska lära sig att man inte kan få allt här i världen.
Håller väl kanske med till en viss del,men jag anser att det samtidigt är viktigt med en hobby.
Men enligt henne är jag helt fel ute!Barnen behöver ingen hobby dom har det dom gör hemma med städ,tvätt och passa syskon samt skola.
Ibland får hon mig verkligen att se rött!
Nu har jag fått skriva av mig