• JuniZandra

Arbetslös och föräldrarpenning läs gärna och kom med förslag

Någon mer som e arbetslös och ska gå eller har gått på lägsta mammapenningen? Hur fick ni de att gå ihop? Hur många dagar tog ni ut i veckan. När satte ni i på dagis. Fick ni löst att så ni kunde jobba något när föräldrardagarna tog slut?? Har såmycket tankar och skulle gärna vilja höra lite olika versioner.

• Svar på tråden Arbetslös och föräldrarpenning läs gärna och kom med förslag
  • Hannah76

Jag sa upp mig när jag var gravid, inte riktigt samma sak. Iaf så sökte jag arbeten hela min föräldraledighet, jobbade extra på helgerna (för jag kände att jag behövde komma igång). När jag fick ett nytt arbete så var min partner föräldraledig istället.

• JuniZandra
    Hannah76 skrev 2011-05-18 13:31:23 följande:
    Jag sa upp mig när jag var gravid, inte riktigt samma sak. Iaf så sökte jag arbeten hela min föräldraledighet, jobbade extra på helgerna (för jag kände att jag behövde komma igång). När jag fick ett nytt arbete så var min partner föräldraledig istället.
    hur länge gick du på extra jobb innan du blev fast?
  • Hannah76
    JuniZandra skrev 2011-05-18 13:36:30 följande:
    hur länge gick du på extra jobb innan du blev fast?
    Jag ville inte ha tillsvidare (fast) på mitt extrajobb, utan sökte ett annat arbete. Men jag hade lätt klarat mig på att ha kvar mitt extra bara, hade säkert fått fast där om jag velat. Jobbade extra i  spelbutik/förbutik på ica maxi under min föräldraledighet, jobbade nästan enbart söndagar.
  • Mirella85

Gå in på försäkringskassa hemsida och läs där finns massor med information.
    oftast när man är arbetslös el pluggar har man en fast summa som man får ut varje månad.

• JuniZandra
    Villbli3 skrev 2011-05-22 22:57:52 följande:
    Hur länge har du varit arbetslös? Och har du aldrig arbetat heltid?
    Sen 3 år tillbaka. Har bara haft timmanställning där jag bla har haft vik. Men aldrig fast
  • Villbli3

Jag är själv arbetslös sen i februari. Har varit ritkgt deprimerad över att jag ska 
    få såå lite i fp.
    Men det visade sig att jag kunde få räkna det jag jobbade år 09 eftersom det varade mer än 6 mån.
    Ässch...svårt att förklara!
    Har du varit inskriven som arbetslös eller arbetssökande på arbetsförmedlingen hela tiden?
    Har du någon gång arbetat mer än 6 månader sammanhängande?
    Isf kan du ha rätt till mer pengar!
    Det är svårt att förklara eftersom det här är en djungel =) Men fråga om du undrar något =) 

• JuniZandra

Har vart inskriver på arbetsförmedlingen i 3 år. Jobbat från och till. Men har inte haft uppehåll i 6 mån någpn gång. Tyckte också man kunde fått mer men men. Inte vad dom räknade ut iaf. _Hahah mm de e lite svå¨rt att förlara. Dom e ju så krångliga på försäkringskassan :P

• Mantra

Jag hade fast jobb fram tills för exakt ett år sedan,blev uppsagd pga arbetsbrist,jobbade heltid där med riktigt bra lön i nästan fyra år.. Kommer tidigast att bli föräldraledig om nio månader.Kan jag få mer pengar pga detta? har arbetat heltid förra året fram till första september. Kommer nog skrapa ihop heltid 1/6- 1/9 i år iaf. Har stämplat upp i vinter. Kan jag få bättre peng än lägsta då med andra ord?

• MammaPlutt

Tog studenten, sökte jobb. Fick inget. Är fortfarande arbetslös och ska ta föräldrapenning med ungefär 4-5 dagar/vecka. Lägsta penningen för mig.

Svar på tråden Arbetslös och föräldrarpenning läs gärna och kom med förslag