Förbjuden dragning till en kollega trots lyckligt gift
Jag försöker förstå mig på mig själv och det är inte alltid helt lätt.
Måste börja med att skriva att jag verkligen är lycklig med min man. Han är en underbar människa som jag älskar över allt annat, han är min klippa i livet och har stöttat mig genom jobbiga stunder. Vi har samma intressen och värderingar i livet och har varit ett par sen vi var 17 och i höstas efter att ha varit ett par i 12 år gifte vi oss. Den lyckligaste dagen i mitt liv! Nu försöker vi bli gravida! Så jag har ALLT jag önskar mig och ingenting att klaga på utan borde bara stanna vid det och vara lycklig.
Men livet funkar ju inte så, man kan inte låsa in sig helt i sin bubbla och inte påverkas av saker och ting utifrån.
Jag har märkt att jag av någon anledning har ett sjukt behov av bekräftelse (kanske för att jag har en väldigt dålig relation till min pappa) från människor runt omkring mig. Jag tycker om människor och de mig.
Jag har aldrig varit otrogen och kommer aldrig att vara det, jag skulle inte kunna leva med mig själv då.
Nu till kollegan. Han är en charmig och väldigt social kille som nyligen börjat. Vi har verkligen hittat varandra och pratar och skojar om allt. han är egentligen inte alls min typ, men ändå kan jag inte låta bli att dras till honom och funderar väldigt mycket på vad han tänker. Han vet att jag är gift och har egentligen aldrig antytt någonting, men jag känner att det finns en enorm dragningskraft mellan oss, som på sistone ger mig pirr i magen.
Egentligen vet jag att jag inte vill att något ska hända, jag vill nog mest veta om han vill "ha" mig...som en egotripp liksom.
Känns helt sjukt att jag känner såhär!
Känner mig hemsk, men samtidigt inte mer än mänsklig...
Är det nån mer som kännt något liknande?
Varför händer sånt här när man bara borde nöja sig och vara glad?
Är jag otrogen genom att bara tänka dessa tankar?