• Minnie7

Något som buktar fram i slidan...

Hej!

Förlöstes vaginalt för ca 6 veckor sedan. För tre veckor sedan upptäckte jag att något buktade fram i slidan, sökte gyn och hon sa att jag var lite slappare än normalt efter en förlossning men att det förhoppningsvis skulle gå tillbaka mha knipövningar. Nu undrar jag om någon annan nyförlöst känner detta, eller om någon gjort det tidigare och om det verkligen gick tillbaka. Känns som om ändtarmen också buktar in...

• Svar på tråden Något som buktar fram i slidan...
  • Nina 77

Jag upplever att jag har någon liten boll som ligger och skaver när jag går, blir värre efter en dags ansträngning. Irriterande och deprimerande! Ska på efterkontroll nästa vecka så hoppas på det bästa. Tror vi är en hel del som upplever detta, jag födde också för snart 6 veckor sedan.

Sa inte din BM vad det var?

• Minnie7

Jag undrade om det var framfall. Jo det skulle det kunna vara men att det kunde gå tillbaka av sig själv mha knipövningar. Har inte varit på efterkontrollen än. Ska också dit nästa vecka. Känns som om jag är för lite sydd också, mellangården känns kortare.

• Aniko

Känner igen mig även om det känns bättre nu. Det enda jag läst att det skulle kunna vara är framfall men det hoppas vi inte på! Jag har inte varit på efterkontroll ännu så försöker hålla ut och öva knipningar. Känns lite bättre nu, det var som värst en vecka efter förlossningen.

• Minnie7

Jag upptäckte inte mitt förrän 3 veckor efter förlossningen och har knipit ännu mer efter det. Känns lika som innan. Hoppas också att det försvinner. Framfall kan ju tydligen göra det om man fått det efter en förlossning. Undrar hur vanligt det är att det försvinner.

• Aniko

Jag hade ju aldrig hört eller läst att man kunde få det efter förlossning, trodde att det bara var äldre kvinnor som kunde få det!

• rallyvickan

Hej! jag fick barn för ca 1,5 år sedan och jag lider av precis samma problem som ni nämner ovan. Min barnmorska sa att det skulle försvinna med knipövningar men det gjorde det inte på mig, jag upplever också att mellangården är kortare men det stör mig inte så mkt. Jag tänker att jag ska skaffa klart barn först, vill gärna ha minst ett till, och sedan försöka få det opererat. Tror inte det är någon ide att vända sig till bm då de tror att knipövningar löser alla problem utan jag tror man får kontakta gyn på något större sjukhus. Hoppas och tror att de har mera koll där!
    Jag tycker det är absolut jobbigast när man ska göra nr två och man känner att det kommit ner men att fastnar i slid mynningen. Vet inte hur jag annars ska beskriva det men om ni lider av samma problem så fattar ni?

• Minnie7

Ja, nr 2 är ingen höjdare. Jag äter bulkmedel för att lättare kunna bajsa. Har liksom ingen kraft att trycka på.

Svar på tråden Något som buktar fram i slidan...