Lilia skrev 2011-05-23 12:24:06 följande:
Jag skulle ha förtydligat mig lite,med psykisk sjukdom menar jag de som har kontakt med psykiatrin och/eller tar någon form av medecin för sin åkomma.
I övrigt står jag för mina åsikter (därför jag jag inte anonym) och fördomsfull är jag inte heller. Jag har dissat mig själv som förälder och jag är uppvuxen med två psykiskt sjuka föräldrar. Jag har dessutom många vänner som har psykiskt sjuka föräldrar,så jag VET hur det är! Sedan säger jag inte att psykiskt sjuka slår sina barn eller är elaka människor,men ett litet barn förtjänar att käna sig trygg hemma och inte se mamma eller pappa bli personlighetsförändrade eller helt knäckta i mellan åt.
Jo du är fördomsfull även om du inte förstår det själv. Jag skall alltså inte ha haft rätten att skaffa barn för jag har kontakt med psykiatrin samt ätit mediciner? Hur vet du för det första att min problematik per automatik gör mig till en dålig förälder? Vad är det med eventuell medicin som skulle göra mig till en sämra förälder?
Inser du ens det faktum att det kanske är just grejen att jag går där och får hjälp och testar mig fram som kanske är det som gör att jag är en bra förälder?
Det är tur för sånna som mig, att sånna som du inte arbetar med människor, för det hade kunnat vara direkt skadligt för någon.
Tack gode för att det finns människor som arbetar på rätt ställe, med syftet att faktiskt hjälpa andra människor.
Jo en sak till allt det där som du skriver är avgörande för dåligt föräldraskap är det som jag får beröm över, att mitt barn är tryggt, att jag är så öppen med min problematik på både dagis med alla personal och såklart genom mina samtal. Det finns inget med mitt mående eller medicin som påverkat min dotter negativt under de 3½ år som hon levt.
Bara för att de du känner som mår psykist dåligt inte är några bra föräldrar så innebär inte det att det är en sanning som gäller för alla OCH bara där bevisar du precis hur fördomsfull du verkligen är.
Tack och hej leverpastej. Nu skall den NeuroPsykiskt Störda Mamman här hämta sin sunda och välmående och trygga treåring på dagis och bege sig till parken och leka och vara ute i friska luften några timmar. Mvh