• Jossofräs

När började din bebis krypa?

När lärde sig era bebisar att krypa? Om du har fler barn får du gärna skriva vid vilken ålder de andra barnen lärde sig krypa i tråden samt om det är pojkar eller flickor.
    Välj den månaden som låg närmast, dvs om barnet var 6 månader och hade 1 vecka eller mindre kvar till att fylla 7 månader, välj då 7 månader.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När började din bebis krypa?
  • Ragnar

Dottern satt som fastklistrad vid golvet tills hon var 10 månader och 3 veckor. Då kröp hon helt plötslig utan att ha övat sig ens. Tog första stegen då hon var lite mer än 13 månader.
    Sonen kröp vid 10 månader och började på samma gång ställa sig upp och gå längs med väggar och möbler och gick två månader senare. Så han kröp aldrig mycket, bara när han behövde ta sig över öppna ytor där det inte fanns något att hålla sig i.

• SretnaJa

Sonen började krypa först efter 11 månader fyllda. Några dagar efteråt. Han tog sina första steg ungefär samtidigt och gick vid 13 månader, men går nu mycket bättre vid 14 månader, tar sig själv runt i lägenheten osv.

• akiire

6 månader va min son när han började krypa

• k girl

Elva månader. Då hade han redan gått ett bra tag med lära gå-vagn. Första stegen tog han när han var ett år och vi märkte att han kunde gå, men släppa taget gjorde han inte förrän han var ganska precis fjorton månader. Han har gått på heltid sedan dess.

• Jeca

Kröp strax innan han blev 6 månader och ålade innan.

• Zenobia

Vid 9 månader började tjejen krypa. Först satte hon sig ena veckan, veckan efter kröp hon och veckan efter det ställde hon sig upp. Så fort gick den biten. Sen väntade hon nästan tills hon var 15 månader innan hon började gå.

• LillaFlingan

1a barnet var 8mån1v när han började dra sig fram /hasa, 2v senare kröp han ordentligt, gick runt möbler, reste sig upp med hjälp av möbler, kunde ta sig upp från magläge till sittande.

2a barnet var ganska så precis 10mån när han började åla.. och strax runt året när han började krypa ordentligt..
    nu är han 13mån och går väääääldigt sakta med stöd av soffan.. och igår gick han förvisso med lära gå vagnen också med storebror sittandes i.. :))

• 010306

3 tjejer här
    Äldsta var 12 mån innan hon kröp rikrigt, ålade innan.
    Dem andra 2 var 8 månader bägge två.

• emelyl

Sonen ålar nu sedan nån vecka tillbaka (han är snart 8mån).
    Men han är frustrerad - går ju inte så fort som han önskar....
    Har inte ställt sig på knäna ännu. Är heller inte så intresserad av o ställa sig upp/dra sig upp. Försöker lite lamt o klättra på oss. :)

• mammatillpojkar

Barn nr 1- pojke kröp aldrig han hasade sig fram på rumpan 

Barn nr 2- pojke kröp när han va 6 månader 

• Lillafinajag

Kille kröp vid 6 mån, en vecka efter började han ställa sig upp...

• Lillafinajag

Birdie: det var tidigt! På gott å ont? Önskade du inte ibland att h*n inte kröp? Mest för att det brukar vara lite lugnare innan menar jag.

• Neblina
    Lillafinajag skrev 2011-06-06 16:35:47 följande:
    Birdie: det var tidigt! På gott å ont? Önskade du inte ibland att h*n inte kröp? Mest för att det brukar vara lite lugnare innan menar jag.
    Ja alltså  lillen var skit tidig med allt, börjde gå redan vid 8 månader, försökte redan vid 7 månader men me då försökte jag stoppa det. Aldeles för tidigt för de små benen.
    Det positiva var väl att vi aldrig hamna i ett sånt läge där lillen vill så mycket men kan inte, tänker då på att träna på att krypa, gå osv. Det är ju jätte frustrerande för de små. Men här kom det bara över en natt så vi slapp ju det. å andra sidan hade ju jag ställt in mig på en liten som förmodligen inte skulle börja krypa föräns runt 7 månader, det normala dvs. Så den här första tiden är de mest bara ligger och jollrar hade inte vi, utan det var att springa efter lillen non stopp och ha koll.
    Så det har ju varit både positibt och negativt, jag har ju aldrig fått uppleva det här typiska att de ligger på golvet och jollrar och leker, här sa det bara pang och så var det fullt ös
    Jag bloggar om skönhetsvård :) my-luxurysoap.blogspot.com/
  • tankar2009

Hasade vid 6-7 månader och kröp på riktigt vid 9 månader.

Svar på tråden När började din bebis krypa?