• soffan

Vad kan du om djur?

Det här quizet är om du vill veta hur mycket du kan om olika djur! Alla frågor tycker jag är rätt enkla, men kanske tycker inte du det, testa dig själv det finns om dom flesta alla djur du kan tänka dig! (förutom några, men skit it)
    Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Vad kan du om djur?
  • EFI

9/10, missade marsvinet som jag trodde blev fullvuxet vid sju månaders ålder.

Apple user since 1987
  • Boothwalker
    EFI skrev 2011-05-20 19:58:51 följande:
    9/10, missade marsvinet som jag trodde blev fullvuxet vid sju månaders ålder.
    Samma här =)
    ♪♫♪ Ajv siin vat aj chous änd ajv siin vat aj niid, änd dät is enaff, tu vant mår vud bi griid. ♪♫
  • Embla

Jag hade nio av tio. Biologi är ett specialintresse (fast kanske mer på mikroskopisk nivå Skrattande) Dock vill jag påstå att första frågans svar i facit inte är riktigt korrekt.

• Linnika

9 rätt..fel på marsvinet =)

ღ Linus ღ
  • Thaleya

Första frågan fick jag fel på (men egentligen rätt) och marsvinet hade jag fel på.
    Jag har haft marsvin och det marsvinet parade sig med sin bror när de fortfarande var bebisar och fick barn jättefort, så jag antog att de växte upp jättefort, inte var det mer än att de levt i en-två månader iaf.

• soffan
    Thaleya skrev 2011-05-22 00:02:50 följande:
    Första frågan fick jag fel på (men egentligen rätt) och marsvinet hade jag fel på.
    Jag har haft marsvin och det marsvinet parade sig med sin bror när de fortfarande var bebisar och fick barn jättefort, så jag antog att de växte upp jättefort, inte var det mer än att de levt i en-två mån
    IngvarIsbjorn skrev 2011-05-19 15:33:18 följande:
    Ehum, www.dn.se/nyheter/varlden/jatteskoldpadda-dro... Oskyldig
    Det är alldeles rätt, men jag hittade fakta i böcker som skrevs några år innan tidningen skrev reportaget... jag menade väl "normala" jättesköldpaddor Obestämd
  • soffan
    soffan skrev 2011-05-24 15:51:22 följande:
    IngvarIsbjorn skrev 2011-05-19 15:33:18 följande:
    Ehum, www.dn.se/nyheter/varlden/jatteskoldpadda-dro... Oskyldig
    Det är alldeles rätt, men jag hittade fakta i böcker som skrevs några år innan tidningen skrev reportaget... jag menade väl "normala" jättesköldpaddor Obestämd
    Glömde att skriva: Alla som svarade 220 år på jättesköldpaddan har rätt, det är inte ert fel att jag inte hänger med i tiden...
  • Mandi74

9 av 10, hade fel på den sista.

Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • AnnaCeciliaIngrid

åtta av tio, missade marsvinet och gerbilen.. suck

• Jag är bara jag
    Linnika skrev 2011-05-21 08:26:47 följande:
    9 rätt..fel på marsvinet =)
    Samma här! Anar att jag sett väl många djurprogram...
  • Norrtjejjen

9 av 10..det där marsvinet missade jag. trodde det var 7 månader. Möjligen att de blir könsmogna vid 7 men fullvixna vid 1 år

• Mammatill2tjejer

Ditt bästa resultat är 9 rätt av 10 möjliga, du har försökt 1 gånger.

Mycket nöjd med mitt resultat . Trots att jag missade på marsvinet...

Man måste inte se för att tro, men ofta tro för att se
  • Uncia

alla rätt, tur det då jag är utbildad djurvårdare.

• LillaEmlaan
    Ditt bästa resultat är 10 rätt av 10 möjliga, du har försökt 1 gånger.

Quizet har tagits av 151 person(er) och det genomsnittliga resultatet för alla deltagare är 8 rätt.

Wihii ! *känner mig duktig* hahah

Svar på tråden Vad kan du om djur?