• Anonym (T.Y.)

Ogillar, gillar eller likgiltig? Olika intryck hela tiden.

Har gått och kärat ner mig i en tjej i min klass(högskola). Hon vet att jag är bi. Jag tror jag skriver nu för att det är en sån dag då jag bara inte förstår varför hon gör som hon gör. Är bara lite förvirrad och ledsen inombords. Ledsen mest för att jag tror inte att hon fattar hur mycket hon kan påverka mig.

Hon är ganska ung, men väldigt lugn och mogen. Samtidigt verkar hon lite osäker och svår att komma in på skinnet. Vi är en liten klick i klassen som brukar prata och sitta med varandra i skolan. Det är mest skoj- och vardagsprat när det gäller henne. När jag försöker fråga henne något om henne själv får jag mest kortare svar och det är svårt att få till någon längre dialog, eller att hon frågar samma saker tillbaka.

Men det är lite annorlunda när jag är ensam med henne. Då går det bättre. Men då måste det vara bara jag och hon, utan att vi är på väg någonstans(som ut från skolan efter lektionen), eller har andra folk omkring oss som också ska prata. Det märks då att vi trivs med varandra, som att det är lite halvgullig jargong och vi försöker lära känna varandra.

Ibland när man pratar några stycken(i vår lilla klick) , eller t.ex 3 stycken, tittar hon nästan bara på den andra när hon pratar, som att det är svårare för henne att se mig i ögonen än vad det är att se på den andra. Känns som att hon inte ens märker mig. Men ibland när man sitter några stycken kan hon titta på mig en längre stund på ett "visst sätt".. jag vet inte hur jag ska förklara, men det är inte att hon studerar hur jag är sminkad eller klädd eller att hon tittar konstigt.

Ja vad gör man..  jag kommer nog aldrig att gå rätt fram till henne och fråga vad hon tycker om mig.

• Svar på tråden Ogillar, gillar eller likgiltig? Olika intryck hela tiden.
  • bobobo

Bara fråga! Kommer så väl ihåg min nollningstid. Jag la märke till en skitsnygg tjej första dagen på skolan. Några dagar senare var vi på förfest tillsammans. Kunde inte ta blicken från denna tjej. Vi hamnade på en nattklubb. Alla i vårt gäng var rätt så dragna och vi satte igång en lek med en isbit som skulle skickas runt från mun till mun. Jag tog emot isbiten från henne och skickade vidare den. Efteråt gick jag iväg tillsammans med tjejen till en dirskret plats och vi hånglade som galna..... Jag följde henne hem till hennes port. Dagarna efter var spända. Vi satt brevid varandra på föreläsning och tåflörtade. Kommer ihåg att hon diskret smekte min hand. Slutade med att vi hade sex ett par dagar senare. Blev inget förhållande mellan oss två men en massa bra sex.

Svar på tråden Ogillar, gillar eller likgiltig? Olika intryck hela tiden.