• flodda

Kan man ha plasttallrikar på dop??

vi funderar på om man kan ha plasttallrikar på dop. vi får en 38 gäster och de blir ju väldas mycket disk och så blir de olika porslin eftersom de blir så mycket och de e ju inte så fint. och idag så finns det ju ganska morderna plasttallrikar o bestick. MEN är de ofint att ha plast på dop?? vad tycker ni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-20 09:03
    Sorry jag menade papptallrikar!!!!

• Svar på tråden Kan man ha plasttallrikar på dop??
  • Försök inte
    La Lola skrev 2011-05-20 09:09:41 följande:
    Hur 17 kan smaken förändras?
    Smörgåstårtan får en slags papperssmak när den har börjat sjunka in papperstallriken:)
  • La Lola
    mylife skrev 2011-05-20 09:15:53 följande:
    Smörgåstårtan får en slags papperssmak när den har börjat sjunka in papperstallriken:)
    Hur lång tid brukar du ha smörgårstårtan på tallriken eg?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Försök inte
    La Lola skrev 2011-05-20 09:28:14 följande:
    Ja inte vräker vi i oss bara för matens skull. Vi sitter där och pratar och tar en tugga då och då. Är det en tillräckligt saftig o god s-tårta så hinner den gå ned i papperstallriken. Nej, lite klass vill man ha.
  • thegoddess
    La Lola skrev 2011-05-20 09:28:14 följande:
    hahaha
  • La Lola
    mylife skrev 2011-05-20 09:37:26 följande:
    Ja inte vräker vi i oss bara för matens skull. Vi sitter där och pratar och tar en tugga då och då. Är det en tillräckligt saftig o god s-tårta så hinner den gå ned i papperstallriken. Nej, lite klass vill man ha.
    Det fanns inget mellanting mellan att vräka i sig o äta upp tårtbiten på 1 timme?
  • auo

såklart funkar bra ....herre gud vem ska diska dom allt efteråt då ....     vi kommer att köra smörgåsbord med plast bestik och taldrikar .. idagens läged finns så fina och mycket sköna att slippa sen allt detta diskandet ..

• Hallonmumsan

Min svärmor föreslog att vi skulle ha papptalrikar på vårt bröllop. Där går iallafall min gräns.

• Försök inte
    La Lola skrev 2011-05-20 09:41:16 följande:
    Det fanns inget mellanting mellan att vräka i sig o äta upp tårtbiten på 1 timme?
    Har jag skrivit så?
  • Försök inte
    Hallonmumsan skrev 2011-05-20 09:44:45 följande:
    Min svärmor föreslog att vi skulle ha papptalrikar på vårt bröllop. Där går iallafall min gräns.
    Hahha...
  • Försök inte
    flodda skrev 2011-05-20 09:09:24 följande:
    Okey jag har hittat morderna rosa tallrikar i papp. och ser oxå bara fördelar med det + att vi hyrt lokal så vi kan inte låta det stå till dagen efter tyvärr.  de var mer om folk skulle känna de oseriöst och ofint med papp men men de visar väl sig tackar
    Är det lite modernt stuk och snyggt rosa så blir det nog fint
  • p w

Jag hade silvriga papptallrikar från Lagerhaus på sonens dop. Serverade även smörgåstårta och den smakade INTE annorlunda. Dukade med en fin servett och hade skrivit ut små (olika för varje gäst) fotografier på barnet som låg på tallriken och väntade. Uppskattat.
    Vanliga vita papptallrikar skulle jag nog inte ha.

• La Lola
    mylife skrev 2011-05-20 09:47:02 följande:
    Har jag skrivit så?
    Nä´rå.
  • Lapplandspärlan

Vi har då haft papptallrikar på båda dopen, ca 50 gäster och inte tusan hade då jag tänkt stå och diska så mkt disk inte
    Vi hade dessutom smörgårtårta, mkt saftig och god. Jag har båda gångerna skurit upp en bit och sedan tagit en tugga, jagat barn, tagit en till tugga, bytt bajsblöja, tagit en till tugga, ammat, tagit en till osv osv. Första dopet hann jag precis äta upp den till vi skulle åka hem (ca 2 timmar senare)
    Har då aldrig varit med om att tallriken sög upp vätska. Måste vara en väldigt kass papptallrik som inte tål mat

• Höstbebis2010

Köper man lite finare papptallrikar så har de ju en glansig yta som gör att tallriken inte blir böt av maten, då kan smörgåstårtan eller vad man nu har för mat eller tårta inte ta nån smak iaf.
    Det finns ju så mycket fina engångsartiklar nu för tiden och jag tycker att de går att använda till alla möjliga olika tillfällen. Varför behöva stå och diska helt i onödan när man ska ha så många gäster?

Svar på tråden Kan man ha plasttallrikar på dop??