• tvåbarnsmor89

När kom mensen

När fick ni tillbaka eran mens efter förlossninge
    slutade blöda för 1v har dock små ljusbeiga flytningar kvar(räker med trosskyd..)
    födde för 2½v sedan..
    pumpar ur var 4timme så hur länge brukar det dröja innan den kommer tillbaka?

• Svar på tråden När kom mensen
  • Erica80

Det är jätteindividuellt.. Vissa slippen mensen under hela tiden dom ammar och för vissa kommer det igång tidigare..

Jag helammade och fick igång ägglossning och mens efter 2 månader

• Kazeer

Jag har fått mens två månader efter att jag slutat amma helt. Första gången kom mensen nio månader efter förlossningen. Andra gången kom den tre månader efter förlossningen.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Fridaa87

Min minsta fyller 1 år om 2 veckor och jag har fortfarande inte fått tillbaka mensen... men har haft mensvärk, och det har "dragit" i ljumskarna och typ huggit till ibland i äggstockarna, så har jag haft nu i typ 6 veckor :S känns ibland som riktigt riktigt mensvärk så man blir att tänka "nu när jag går på toa så kommer den" men nejdå.. vart är den??
    Jag har precis börjat sluta amma, ammar max 1gång/dygn nu.. Helammade i 8 månader sen delammat ca 4-5 ggr/dygn och hela nätterna efter det.. men som sagt inte nu längre..

Första barnet delammade jag från början och slutade helt när han var 5 månader... fick tillbaka mensen när han var 10 veckor. 

Svar på tråden När kom mensen