Dresscode på Socialförvaltningen?
Vad är det för dresscode på socialförvaltningen. Ge gärna förslag på bra klädslar och länka gärna till modesidor.
Tack!
Vad är det för dresscode på socialförvaltningen. Ge gärna förslag på bra klädslar och länka gärna till modesidor.
Tack!
Jag har aldrig arbetat på en socialförvaltning men däremot på andra kommunala förvaltningar. Snygg vardagsklädsel passar definitivt, inte utmanande eller alltför annorlunda utan lite lagom. Typ koftor, toppar, snygga jeans, kjolar. Inte för korta kjolar, bara axlar eller för mycket urringning.
Socionomkofta!
Kommuntantstunika!
Hihihi, vilken härlig fråga Jag har jobbat på ett par olika socialförvaltningar och har aldrig upplevt nån som helst dresscode. Aldrig har jag heller stött på nån "socionomkofta", näbbstövlar eller palestinsjal. Folk går helt enkelt klädda som de behagar; jeans, byxor, kjol, klänning, höga stövlar, ballerinaskor, osminkade, supermycket sminkade osv osv.
Skulle säga att av de jag sett så är "plane jane" stilen som gäller. Dvs helt normalt och absolut ingen som sticker ut :-P
Skulle tro att det mesta funkar. Nästan lättare att säga vilka stilar som inte funkar:
-Nattklubbsdrottning, dvs väldigt kort, tight och urringat i kombination med mycket smink.
- Borgarbracka, dvs dräkt (helst dyr av fint märke), pärlhalsband och knutblus.
- Budskapsmänniskan, dvs tröjor, knappar osv med politiska eller religiösa budskap.
- Extrembohemen, dvs kläder som endast hålls ihop av alla lagningar, eller kanske är skitiga och luktar illa (som personen själv)