• crazy mom

Dresscode på Socialförvaltningen?

Vad är det för dresscode på socialförvaltningen. Ge gärna förslag på bra klädslar och länka gärna till modesidor.

Tack!

• Svar på tråden Dresscode på Socialförvaltningen?
  • Bridgett

Jag har aldrig arbetat på en socialförvaltning men däremot på andra kommunala förvaltningar. Snygg vardagsklädsel passar definitivt, inte utmanande eller alltför annorlunda utan lite lagom. Typ koftor, toppar, snygga jeans, kjolar. Inte för korta kjolar, bara axlar eller för mycket urringning.

• Bedhead

Kommuntantstunika!

It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • lillie

Hihihi, vilken härlig fråga Skrattande Jag har jobbat på ett par olika socialförvaltningar och har aldrig upplevt nån som helst dresscode. Aldrig har jag heller stött på nån "socionomkofta", näbbstövlar eller palestinsjal. Folk går helt enkelt klädda som de behagar; jeans, byxor, kjol, klänning, höga stövlar, ballerinaskor, osminkade, supermycket sminkade osv osv.

• Flisan79

Skulle säga att av de jag sett så är "plane jane" stilen som gäller. Dvs helt normalt och absolut ingen som sticker ut :-P

• nelina
    Flisan79 skrev 2011-05-28 10:54:25 följande:
    Skulle säga att av de jag sett så är "plane jane" stilen som gäller. Dvs helt normalt och absolut ingen som sticker ut :-P
    Jag jobbar på socialtjänsten och visst finns det flera plain janes (däribland jag) men det finns även flera som sticker ut, allt är accepterat! Men visst, vi har haft en del diskussioner om att alltför korta kjolar och för mycket urringning kanske inte är helt ok
  • hopparmamma

Skulle tro att det mesta funkar. Nästan lättare att säga vilka stilar som inte funkar:
    -Nattklubbsdrottning, dvs väldigt kort, tight och urringat i kombination med mycket smink.
    - Borgarbracka, dvs dräkt (helst dyr av fint märke), pärlhalsband och knutblus.
    - Budskapsmänniskan, dvs tröjor, knappar osv med politiska eller religiösa budskap.
    - Extrembohemen, dvs kläder som endast hålls ihop av alla lagningar, eller kanske är skitiga och luktar illa (som personen själv)

• lillie
    hopparmamma skrev 2011-06-19 11:30:09 följande:
    Skulle tro att det mesta funkar. Nästan lättare att säga vilka stilar som inte funkar:
    -Nattklubbsdrottning, dvs väldigt kort, tight och urringat i kombination med mycket smink.
    - Borgarbracka, dvs dräkt (helst dyr av fint märke), pärlhalsband och knutblus.
    - Budskapsmänniskan, dvs tröjor, knappar osv med politiska eller religiösa budskap.
    - Extrembohemen, dvs kläder som endast hålls ihop av alla lagningar, eller kanske är skitiga och luktar illa (som personen själv)
    Hehe, kan säga att jag har sett både nattklubbsdrottningen och budskapsmänniskan bland mina kollegor :)
Svar på tråden Dresscode på Socialförvaltningen?