• Tussibell

Tips på hur man blir gravid

Hej
    Jag är en av dem som inte tycks bli med barn... Jag har spenderat många helger och nätter och letat igenom alla tänkbara sidor och böcker mm mm för att hitta tips på hur man blir gravid. Inte säkert att det hjälper men å andra sidan har inget annat gjort det i heller så man förlorar ju inget på att prova...
    Jag tänkte dela med mig av de tips jag hittat... en liten julklapp från mig, till alla de som precis som jag inte blir med barn...

TIPS
    1. Bisolvonmetode
    Bisolvon är ett slemlösande läkemedel som kan köpas receptfritt på apoteket. Läkemedel är sällan särskilt intelligenta så 10-15 ml om dagen från mens och ett par veckor fram gör att livmodersekretet tunnas ut. Mannen bör genomgå samma behandling vilket gör att även spermasekretet tunnas ut. Tillsammans gör det att spermierna har lättare att ta sig fram, ofta beror ofrivillig barnlöshet på att kvinnans sekret är så tjockt att det hindrar spermierna från att ta sig fram.

2. Sängmetoden
    Genom att ligga kvar i sängen ca en kvart efter samlaget kan kvinnan hindra att spermierna ska åka ut igen. Bättre resultat blir det om man lägger kuddar under baken, på så sätt hålls spermierna kvar högt upp i livmodern och halkar lättare ut i äggstockarna.

3. Efamol
    Finns i hälsokostbutiker. Normaliserar fettsyrabalansen och hormonbalansen i kroppen stabiliseras.

4. Remifemi
    Finns i hälsokostbutiker. Hjälper mot svettningar, värmevallningar, nedstämdhet och mot slemhinneförändringar.

5. Orgasmmetoden
    När kvinnan får orgasm dras modermunnen ihop sig, när mannen och kvinnan får orgasm samtidigt kan därför spermierna få hjälp och skjuts att ta sig in i livmodern och vidare ut i äggledarna vilket underlättar deras färd mot ägget.

6. Spolning
    Boka tid för en spolning hos en privat gynekolog. Många säger att det är 300% större chans att bli med barn de 3 första månaderna efter det... På sjukhus kan det vara upp till ett halvårs väntetid... Jag fick tid om en månad hos en privat...

7. Tempen
    Ta tempen varje morgon och de gånger den är ungefär 5 grader högre än normalt... kalla på mannen och mys... Då har du ägglossning

Jag har inte hunnit prova allt... men håller på... Bara lite tips, kanske funkar det på någon... GOD JUL PÅ ER! Själv önskar jag mig en liten bebis i julklapp... min man är ju tomte så kanske önskan äntligen slår in... hihi...
    Kramar till er alla!
    Johanna

• Svar på tråden Tips på hur man blir gravid
  • Bispan

Ang Nr 7 där...

När din temp höjts har du redan haft ägglossning. Det är i de flesta fall försent. Mannen måste tillkallas innan tempen höjs.

• Tussibell

Så sa inte läkaren... men hon kanske hade fel... Ska påpeka detta för henne... Tack

• Joffe

Funderar på att prova nr ett. Skall börja med pergo på torsdag och det sägs ju att sekretet kan bli ogenomträngligt av det. Är på min tredje trippeldos nu och det skulle vara skönt att slippa fler kurer.
    Nr 5 låter också bra

Har också hört samma som Bispan ang tempen.

• Carro

Ang. nr 7

Tempen höjs inte så mycket som 5 grader!

man märker ett mönster när man ser på sin första kurva (och tydligare efter fler månader).

man får en liten dip på ca 1 grad och därefter stiger tempen och håller sig stadigt på kanske 2-3 grader högre än innan äl, kan du utläsa det på din kurva, då kan du vara ganska så säker på att du haft äl

• Jenny S

5 grader?!?!?!!?

Inte f*n vill jag ha sex när jag har 41 graders feber!!!!

Nädå...jag förstod att du INTE maenade 5 grader, jag var bara tvungen...

• Kerpet1

Hej
    Puffar för en massa bra råd
    Kram ock lycka till

• bello30

Hej
    Tack för alla tipsen

Bello

• Jennie med ie

När tempen höjs är som sagt ÄL redan skedd. En del får en sänkning av tempen strax FÖRE ägglossningen, men det är långt ifrån alla. Så tempen är inget vidare säkert sätt att förutspå ÄL, däremot hyfsat till att se när den HAR skett.

Ang Bisolvon så är bra sekret = segt sekret. Inte FÖR segt men ganska. Att bra sekret = tunt sekret, vilket Bisolvonmetoden bygger på, stämmer alltså inte. Har man FÖR tjockt sekret kan en uttunning hjälpa men det är dels inte alls särskilt vanligt och dels så kan man inte veta det själv utan sekretet måste undersökas i mikroskop eller med eftersamlagstest för att man ska kunna konstatera det. Har man redan lagom sekret, vilket de flesta alltså har, och man då ändrar på det så kan de tunna kanaler som spermierna lättast ska simma i förstöras...

• Jennie med ie

Det kan ju "skada" i form av att man försämrar odsen som sagt, men är det en risk man är villig att ta.. så shoot!

• jamis

precis ska man ändå försöka i nåt år så kan man ju chansa en månad eller två. det har vi gjort. Det har inte blivit någon av månaderna och troligtvis inte pga bisolvonet utan underfunktion i sköldkörteln, som jag fick veta om ifredags...

• Cure

puffar på denna intressanta tråd....

• Kwela

Vill veta mer om vad ni har för erfarenheter av dessa tips. Intressant! Man blir ju lite sugen på att pröva vad som helst, men det ligger nog en viss fara i det oxå. Kram

• stina 76

jag tempar och tycker det är skönt att vet att och när man haft ÄL så vet man när BIM är exakt och om man ens har ngn chans den månaden

• Meeri K

Hejsan!

Börjar skratta när jag läser... Har gjort allt av det här, men inget hjälpte för mig... men det var inte det jag tänkte berätta, utan historien bakom Bisolvon för mig... Läste om det, och blev eld och lågor... Gick till Apoteket, och hade självklart glömt bort vad det var för något jag skulle ha (kom ihåg att det var slemlösande bara)... och börjar fråga farmaceuten... Hon missförstår mig totalt och tror att jag ska ha det för att smörja in underlivet med *asg* Och jag tittade på henne, och sa otroligt tydligt att "jag ska ta det oralt, det hjälper mitt sekret i underlivet" Tja, det här var innan min utredning... men lite kul ändå

Lycka till!

*Kram* Meeri

Svar på tråden Tips på hur man blir gravid