Tips på hur man blir gravid
Hej
Jag är en av dem som inte tycks bli med barn... Jag har spenderat många helger och nätter och letat igenom alla tänkbara sidor och böcker mm mm för att hitta tips på hur man blir gravid. Inte säkert att det hjälper men å andra sidan har inget annat gjort det i heller så man förlorar ju inget på att prova...
Jag tänkte dela med mig av de tips jag hittat... en liten julklapp från mig, till alla de som precis som jag inte blir med barn...
TIPS
1. Bisolvonmetode
Bisolvon är ett slemlösande läkemedel som kan köpas receptfritt på apoteket. Läkemedel är sällan särskilt intelligenta så 10-15 ml om dagen från mens och ett par veckor fram gör att livmodersekretet tunnas ut. Mannen bör genomgå samma behandling vilket gör att även spermasekretet tunnas ut. Tillsammans gör det att spermierna har lättare att ta sig fram, ofta beror ofrivillig barnlöshet på att kvinnans sekret är så tjockt att det hindrar spermierna från att ta sig fram.
2. Sängmetoden
Genom att ligga kvar i sängen ca en kvart efter samlaget kan kvinnan hindra att spermierna ska åka ut igen. Bättre resultat blir det om man lägger kuddar under baken, på så sätt hålls spermierna kvar högt upp i livmodern och halkar lättare ut i äggstockarna.
3. Efamol
Finns i hälsokostbutiker. Normaliserar fettsyrabalansen och hormonbalansen i kroppen stabiliseras.
4. Remifemi
Finns i hälsokostbutiker. Hjälper mot svettningar, värmevallningar, nedstämdhet och mot slemhinneförändringar.
5. Orgasmmetoden
När kvinnan får orgasm dras modermunnen ihop sig, när mannen och kvinnan får orgasm samtidigt kan därför spermierna få hjälp och skjuts att ta sig in i livmodern och vidare ut i äggledarna vilket underlättar deras färd mot ägget.
6. Spolning
Boka tid för en spolning hos en privat gynekolog. Många säger att det är 300% större chans att bli med barn de 3 första månaderna efter det... På sjukhus kan det vara upp till ett halvårs väntetid... Jag fick tid om en månad hos en privat...
7. Tempen
Ta tempen varje morgon och de gånger den är ungefär 5 grader högre än normalt... kalla på mannen och mys... Då har du ägglossning
Jag har inte hunnit prova allt... men håller på... Bara lite tips, kanske funkar det på någon... GOD JUL PÅ ER! Själv önskar jag mig en liten bebis i julklapp... min man är ju tomte så kanske önskan äntligen slår in... hihi...
Kramar till er alla!
Johanna