• Kicki86girl

Har ni erfarenheter av "Hälsans förskola"?

Undrar ifall det är någon här som har erfarenheter av "Hälsans förskola" och som vill dela med sig av dessa?

• Svar på tråden Har ni erfarenheter av "Hälsans förskola"?
  • Runes

Startad av en folkpartistisk invandrare som nu pressas i TV

• BusJohanna

Sitter och tittar på uppdrag granskning.. Vilka vidriga små vesslor. Att de inte skäms!

• Runes

Vatten och knäckebröd, tog ut 8 miljoner i vinst.

• Studentpappa
    maria friberg skrev 2014-03-19 13:24:08 följande:
    Det gör ont att läsa så starka negativa ord kring en verksamhet som jag nu varit delaktig i sedan sep 2011 och ansvarig för sedan jan 2012. Jag upplever att vi är en liten härlig förskola som alltid strävar efter att bli bättre, med en stark önskan om ett nära samarbete med våra familjer. Barnen hos oss får många spännande utmaningar av engagerade pedagoger både ute i naturen och inne vid overheadapparater och ljusbord. Vi är ute i alla väder och rör oss mycket i vår närmiljö, men även på längre äventyr. Jag önskar att gamla sår kan läkas och att vi får fortsätta utvecklas vidare så vi kan erbjuda barn och familjer en trygg och stimulerande verksamhet där både barn och föräldrar och pedagoger har möjliget till inflytande. Med vänliga hälsningar Maria Friberg förskolechef på Hälsans Förskolor Mockasinen & Backe   

Får du bonus när du snålar in på barnens mat?
    Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
  • Runes
    maria friberg skrev 2014-03-19 13:24:08 följande:
    Det gör ont att läsa så starka negativa ord kring en verksamhet som jag nu varit delaktig i sedan sep 2011 och ansvarig för sedan jan 2012. Jag upplever att vi är en liten härlig förskola som alltid strävar efter att bli bättre, med en stark önskan om ett nära samarbete med våra familjer. Barnen hos oss får många spännande utmaningar av engagerade pedagoger både ute i naturen och inne vid overheadapparater och ljusbord. Vi är ute i alla väder och rör oss mycket i vår närmiljö, men även på längre äventyr. Jag önskar att gamla sår kan läkas och att vi får fortsätta utvecklas vidare så vi kan erbjuda barn och familjer en trygg och stimulerande verksamhet där både barn och föräldrar och pedagoger har möjliget till inflytande. Med vänliga hälsningar Maria Friberg förskolechef på Hälsans Förskolor Mockasinen & Backe   
    Er hemsida går inte att komma in på, har UG gamla uppgifter?
  • carljanssons

Till Maria Friberg: Hur kan du ens sitta och försvara Hälsans Förskola? Du borde skämmas! Jag hoppas ni blir tvungen att stänga varenda förskola, våra barn ska inte behöva lida pga pengakåta svin! Hoppas även du inte kommer få jobba med barn någonsin framöver, att du inte skäms! Fyfan säger jag bara.

• tigeru

Det står i någon artikel att en kock slutade pga att han blev less på er skit men att det beskrevs på er hemsida som att han blev sjuk. Tsk tsk

• Mormor till3

Fy f.. men det har ju alltid funnits människor där pengar styr allt synd att våra barn får lida. Skönt att det kommit fram nu Snälla försök få bort era barn från förskolan. Skäms på dig Malin

• Mickes förskola

Visst, Hälsans Förskola visar vinst på 8 miljoner, men bakom förskolan finns Holdingbolag och fastighetsbolag i samma koncern. Där debiteras för finansiella tjänster och hyra - och där är de stora vinsterna, när man mjölkar förskolan....Tänk 15 Miljoner vinst på ett år.....

• Runes
    Mickes förskola skrev 2014-03-19 23:52:41 följande:

Visst, Hälsans Förskola visar vinst på 8 miljoner, men bakom förskolan finns Holdingbolag och fastighetsbolag i samma koncern. Där debiteras för finansiella tjänster och hyra - och där är de stora vinsterna, när man mjölkar förskolan....Tänk 15 Miljoner vinst på ett år.....

Snyggt av en folkpartist att mjölka små barn
  • CitronGul
    Mickes förskola skrev 2014-03-19 23:52:41 följande:

Vinst per barn och år:

8 000 000/ 500 = 16 000 kr/barn
    15 000 000/ 500 =30 000 kr/barn.

16-30 tusen i vinst per barn/år beroende på hur man räknar, pengar som kunde gått till mer personal och mat istället. 

(Källa antal barn: www.dagenssamhalle.se/debatt/granskning-blir-till-svartmalning-i-svt-8227   )
  • MalinEddie

Jag lider med de barn och föräldrar som är drabbade av detta. Det är hemskt!

Avskyr CIO-metoder.
  • Hang
    carljanssons skrev 2014-03-19 21:05:32 följande:
    Till Maria Friberg: Hur kan du ens sitta och försvara Hälsans Förskola? Du borde skämmas! Jag hoppas ni blir tvungen att stänga varenda förskola, våra barn ska inte behöva lida pga pengakåta svin! Hoppas även du inte kommer få jobba med barn någonsin framöver, att du inte skäms! Fyfan säger jag bara.
    Visst reagerar man starkt på missförhållandena i reportaget! Men det är ju ledningen som snålat in på maten, inte Maria Friberg. Hon försöker konkretisera med exempel på hur det ser ut på förskolan som hon har ansvar för. Klart hon känner med sin förskola. Varje dag går det barn och engagerade pedagoger dit. Barnen är vana vid sin miljö och sina lekkamrater. Klart att Maria vill att verksamheten ska kunna fortsätta men att man i framtiden tar åt sig av kritik. Att kasta smuts på underordnade hjälper ingen! Tänk om stackars Emerson Araya, som var kocken som trädde fram i programmet, skulle få en massa skit bara för att han var "ansvarig" för maten!
  • Kakka1

Jag jobba på hälsan i några månader, jag slutade inta på grund av maten.

Utan för att det va över hur man behandlade barn och personal. Det är inte ok att man är två pedagoger på 19 st 1-åringar. Den ena jobba heltid och den andra 9-15 varje dag. Rent ut sagt barn förvaring. Skönt att tiden har kommit i kapp dom.

• MalinEddie
    Kakka1 skrev 2014-03-21 21:12:25 följande:
    Jag jobba på hälsan i några månader, jag slutade inta på grund av maten.
    Utan för att det va över hur man behandlade barn och personal. Det är inte ok att man är två pedagoger på 19 st 1-åringar. Den ena jobba heltid och den andra 9-15 varje dag. Rent ut sagt barn förvaring. Skönt att tiden har kommit i kapp dom.
    Fanns det några utbildade pedagoger där, som läst till förskollärare?
    Det är hemskt vad barn, föräldrar och personal tvingats gå igenom.
    Avskyr CIO-metoder.
  • Zvilling

Folkpartisten från Iran var som en ha ål och är visst kommunikationskonsult

• Kakka1

En utbildad barnskötare hade vi, och bara ny exade förskollärare. Men dom sa upp sig på löpande band. När dom märkte hur ledningen va och vad dom kunde få i lön på andra ställen.

• fqwl

Tänkte göra en liten uppdatering ang. Hälsans förskola

De heter idag Tellusbarn.

Bara bytt namn. I stort sett samma personer sitter kvar och det är ett företag det går bra för. De har kvar sitt (icke)fokus på mat. Sorgligt! Föräldrar som letar efter förskola rekommenderar jag att INTE välja Tellusbarn!!

• fqwl

Kan även nämna att de ska starta upp nytt i Bagarmossen en förort i Stockholm :(

Svar på tråden Har ni erfarenheter av "Hälsans förskola"?