• Anonym

Vad ska jag göra?

Jag sitter i en svår sits och jag vet inte hur jag sak hantera den. Sen många år tillbaka så har jag ingen kontakt med mina föräldrar då båda dricker MYCKET alkohol samt blandar detta med antideppressiva mediciner, jag visste inte att det va så här illa förns ca ett år sedan när jag fick ett samtal av min lillasyster som nu är 15 år hon och mina 2 bröder bor hemma mina bröder är 23 år nu min ena bror flyttade därifrån för 4 månader sedan då han ej orkade mera mina bröder är tvillingar.
    Min syster denna kvällen när hon ringer berättar för mig hur det ligger till att den såkallade mamman super ner sig och spyr ligger och babbalr själv på sängen hon blir riktigt äcklig hon tar tabletter och stänger in sig i flera veckor ibland och så här har det pågått de senaste 5 åren herregud min syster är så liten va fan och mina bröder de vet varken ut eller in hur det ser ut i livet hur man ska funka de har inga vänner kvar då cp föräldrarna har flyttat hela tiden 2 ggr per år iallafall förmodligen för att skola och soc har kommit på dem, min såkallade pappa bor inte med dem sen 4  år tillbaka.
    Det blir värre och värre jag vet inte vad jag ska göra jag har varit i kontakt med sociala jag anmälde henne om vanvård av barn förklarade för dem hur det ligger till de åkte dit pratade med alla osv jaha så förra sommaren så klart så lovade ju kärringen min syster att sluta dricka och min syster då som är liten säger oki du får en chans till fy fan och nu för ca 2 månader sedan började hon ordentligt igen fast hon har ju såklart druckit hela året men nu ännu värre fy fan jag är så arg fy fan, det hemska iallt nu ochså är att min syster är hos mig ofta och vi pratar ofta om hur vi ska göra för hon kan inte bo kvar där, så berättar hon att kärringen har fått KOL-kronisk obstruktiv lungsjukdom hon har 63% lungkapacitet kvar kärringen. Det tragiska är att allt den där kärringe har gjort mot oss barn så förtjänar hon detta jag har alltid sagt att straff kommer till den som gör andra illa och nu får hon, känns så hemskt att säga jag rä så arg på henne så jag finner inga ord och ledsen jag fattar inte varför hon har gjort som hon har gjort.
    Min syster säger att hon inte bryr sig men hon är bara 15 år hon förstår och vet inte vad kärringen har gjort oss alla under åren inte bara henne genom att supa inte köpa mat så att det räcker ibland har det inte funnits mat alls har jag fått veta och då blir jag arg på mina syskon att de inte ringt mig, men de har inte velat berätta pinsamt tycker de. Och kläder ska vi inte tala om min syster hur hon har sett ut herregud att inte skoal har reagerat man blir ju galen alltså de som missbrukar och inte sköter sig de får minsanna ha sina barn ifred och låta barnen leva i missär men de som sköter sig ska åka dit fy fan hur detta samhälle funkar ibland.
    Då återstår frågan vad gör jag nu som storasyster jag bor med min sambo sedan 15 år vi har 2 barn har kämpat länge för att ha det bar vi har gått igenom mycket med mina föräldarar önskar bara det kunde sluta jag vill inte hröa om dem jag hatar dem så mycket. Vad gör jag nu vad kan jag göra för henne???

• Svar på tråden Vad ska jag göra?
  • Anonym

Du ska ringa soc igen... du ska även säga till soc att du går ut i media med detta om de inte gör något.. tro mig kommunen vill nog inte hamna i tidningarna med allt vad det innebär.. De ska ta sitt ansvar!!

Stå på dig!! Hjälp din syster att ta sig till en ungdoms motagning, hon behöver stöttning och hjälp! Ju fler som vet desto lättare att få hjälp! Det är en rättighet!!

Detta är ju en familjehemlighet.. men tro mig det är inte värt att det ska få fortsätta så..

Alla ni syskon ska ha upprättelse av samhället!!

All lycka till dig, fortsätt att kämpa!

Svar på tråden Vad ska jag göra?