• DizNick

Fel på Libero blöja eller gammalt paket?

Måste bar ha blivit något fel på Philips blöjor. Har köpt Libero New Born 1, 2-4 kg. Men förra gången fick jag ett konstigt paket. Det var lite större än de andra. Men jag tänkte inte mer på det. Döm min förvåning när det är helt andra blöjor i! Vet inte vad som har hänt. Och har mailat Libero för att fråga. Blöjorna är av helt annat material och känns som papper. Hårda kanter och läcker igenom direkt! Har bytt hur många blöjor som helst och även kläder och sängkläder. 2 gånger har de läckt idag:( Och igår när jag handlade nya blöjor så fick jag "de gamla vanliga". Köpta på samma ställe! Blir inte klok på detta. Samma paket men olika innehåll..... Någon som varit med om det?

Här är bild på de resp blöjorna!

De konstiga till vänster och de vanliga till höger.

• Svar på tråden Fel på Libero blöja eller gammalt paket?
  • Petra10

har använt libro en gång och gör de aldrig igen.... tycker inte dom är nå bra. Pampers är mycke bättre det tycker då jag i alflall byt till dom och se vilke bra skillnad :)

• Dimitra

För två år sedan när dottern använde Libero newborn såg de ut som de till vänster. De var också stenhårda, vill jag minnas, men läckte inte för oss. Du måste ha fått en gammal förpackning tror jag.

The Dimitra universe.
  • DizNick
    Petra10 skrev 2011-05-22 11:39:13 följande:
    har använt libro en gång och gör de aldrig igen.... tycker inte dom är nå bra. Pampers är mycke bättre det tycker då jag i alflall byt till dom och se vilke bra skillnad :)
    Jo jag har pampers också. Men har man rabattkuponger så vill jag utnyttja dem;) Är andra barnet så har haft diverse olika blöjor innan. Pampers är bäst när de är små men sen tycker jag libero är bättre. Men det var inte dte jag frågade om;)
  • thelifesaviour

Ser ut att vara ett gammalt paket, för sådär såg de ut när vi använde den storleken. 

• DizNick
    Dimitra skrev 2011-05-22 11:39:58 följande:
    För två år sedan när dottern använde Libero newborn såg de ut som de till vänster. De var också stenhårda, vill jag minnas, men läckte inte för oss. Du måste ha fått en gammal förpackning tror jag.
    Ja det var det jag hoppades på. För fy så hemska de var! Vet att jag inte använde de till äldsta sonen (nu 2 år) Just pga de var så stela och läckte.
  • Dimitra
    DizNick skrev 2011-05-22 11:41:21 följande:
    Ja det var det jag hoppades på. För fy så hemska de var! Vet att jag inte använde de till äldsta sonen (nu 2 år) Just pga de var så stela och läckte.
    Var inte de gamla Libero gjorda för slanka barn och de med lite knubbigare barn fick ordentligt med läckor? Min tös hade väldigt smala ben i den åldern så blöjorna satt bra.
    The Dimitra universe.
  • thelifesaviour
    Dimitra skrev 2011-05-22 11:43:12 följande:
    Var inte de gamla Libero gjorda för slanka barn och de med lite knubbigare barn fick ordentligt med läckor? Min tös hade väldigt smala ben i den åldern så blöjorna satt bra.
    Ja, det var samma här. De satt oerhört bra på henne, men hon var otroligt liten. 
  • clembke
    Det beror lite på barn till barn. Hos oss funkar inte pampers men libero funkar kanon. Köper bara libero.

Men håller med, funkar inte libero, testa pampers eller nåt annat märke. Men sen kan det vara så att ett märke funkar när dom är nyfödda men ju äldre dom blir så kanske man måste testa ett annat märke.
    Huggies funkade på stora grabben när han va liten men nu funkar dom inte alls. Läcker som attans när han bajsar.

Annars tror jag du säkert har fått ett gammalt paket för så ska dom ju inte bete sig.
  • mamma till tre busungar

Det ser ut som gamla liberoblöjor?

• älskarlivet81
    Och vi tycker tvärtom.. :) Libero är bäst, använder inga andr ablöjor. Vår dotter kissar genom Pampers på 1,5 timme...
Svar på tråden Fel på Libero blöja eller gammalt paket?